Gibbiceps i en damm?!
Hejsan! läste ett inlägg om att en tjej ville ha sin gibbi i en utedamm under sommaren?
Själv tycker jag absolut inte att det går
men sen kommer typ 6 pers o säger jo klart det går.
men det är inte direkt så att fisken mår bra av att bo utomhus direkt under dagen en sommar kanske de ligger runt 18grader i vattnet men sen när natten är sjunker ju de…. gibbis ska väl ändå ligga runt 25grader?
jag tycker de är galet iallafall 🤪
Växt odlare & Räkuppfödare!
60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *
Känner att det här är en fråga för Tinitusan och Molam =)
Det jag vet är att gibbiceps odlas i dammar, men detta görs ju inte i ett svenskt klimat utan i varmare breddgrader.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag tycker heller inte att det låter helt bra med en Gibbi utomhus. Men jag överlåter också den frågan till andra ;)
Alltså, de flesta malar överhuvudtaget är Väldigt Tåliga, och gibbin är nog en av dom mest tåliga malarna :p Så klart att det skulle gå, men det är ju inte det mest optimala för de. då det är fel klimat för den.
MEn jag vet att flertalet personer har sina gibbi ute på sommaren ^^ (Om de har en tillräckligt stor damm)
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Det är väl inte så hälsosamt för en gibbi att bli uppplockad under höst,vinter,vår i akvarium och sedan på sommaren ner i en damm?
visst är det många som gör det (enligt fb gruppen) men kan knappast tro att gibbin mår direkt bra av det :P
Växt odlare & Räkuppfödare!
60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *
Gibbis är riktigt tåliga och klarar att vara ute i damm under sommarmånaderna, kan kanske krävas en lite längre inkoppning både när de ska in och ut pga. tempskillnader men sköter man sånt så är det inga problem.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#4 Jaa som sagt, det är inte det mest optimala, men det går, om man väldigt gärna vill ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus