Fisk till 120L
Köpte idag mitt 120L akvarium och vet inte riktigt vad jag sk ha för fisk där i förutom en städpatrull bestående av ett Stim ottisar och några sniglar, men tillbaka till fisken, så tror jag inte att det ska vara fler än en ras, jag tar emot alla tips och kommer söka fakta om varenda fisk du tipsar om. Vad jag letar efter: en fisk med personlighet, Storlek spelar ingen roll sålänge de mår bra i 120L, inga svårigheter att få yngel men ska inte spruta ut yngel,
Platta har jag tänkt på men vet inte vart jag ska få tag på några fina, några andra tips?
Tror det blir 2-3 par fjärilsciklider, vad tror ni? Finns det någon seriös säljare ni kan rekommendera ?
Inte mer än ett par i 120 liter.
#3 beror på vart du vill köpa någonstans?
Växt odlare & Räkuppfödare!
60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *
Inte ens 2 par? Jag har läst om dem som har 2-3 par i mycket mindre kar men okok får bli framtida planer
Trodde det var minst 2 par och att annars ger sig hannen på honan #5 någonstans runt halmstad
Att man läst att någon har något som inte är ok betyder inte att fler ska ha det. I 120 liter får det inte plats mer än ett par. De tar revir och kommer att strida om bästa platsen.
Bland cikliderna kan hanen ge sig på honan om hon inte vill leka. Det kan också vara så att honan ger sig på hanen när de väl har lekt och hon har rom att vakta. Därför är det viktigt att karet är inrett så att det passar dem och att den som är pressad kan gömma sig för den andre.
Mmm vafan jag kör på 1 par och ser till så dem har det så bra dem någonsin kommer ha det, vilka andra fiskar går ihop med fjärilarna. För ett 120 L akvarium med bara fjärilar ser lite tomt ut
Någon bottenlevande och en stimfisk passar bra. Du får leta efter någon med samma krav i karet som dina fjärilar. Du är helt rätt ute när du väljer ditt huvudnummer först och sen kamrater till den som passar efteråt. Leta bland alla vackra fiskar som finns och fråga gärna igen om det är något du undrar över 👍
Står och väljer mellan platys eller fjärilsciklider och dem går inte tillsammans va?
Mmmmm