Aldrig haft den men funderar på att köpa ett par 🙂
Växt odlare & Räkuppfödare!
60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *
Jag har dem och de är vackra. Däremot så blir det inga bra rötter på dem så de har en förmåga att flyta på ytan mest hela tiden. När mitt gäng med jordfräsar(corydoras) har simmat förbi sitter ingen fast i sanden längre 😃
men kan man göra ner de en bit i botten?
Eller går de att fästa på typ rötter eller likande?
såg att de va från asien och letar asiatiska växter o tänkte köpa några krukor imorgon :)
Nej de går inte att fästa på rötter. De är ömtåliga och går lätt av. Mej har det inte hjälpt att köra ner dem djupt i sanden. De kommer upp igen : ) De har inget stort rotsystem utan små rötter och sen rottrådar längs stammen med för att ta upp näring. Det är därför de inte vill sitta fast.
Suck… får fundera vidare på vad jag ska ha för växter i karet.
Har nu:
Microsorum pteropus & Anubias XL
2st / 1st
Vad tror du jag kan ha för växter i karet? ska vara Asiatiska växter. Har du några tips?
& jag vet att anubias inte är asiatiskt men kan inte motstå dess skönhet! 😍
Min sökning ville visst inte sparas men klicka dig in på växter - artbeskrivningar - sökguiden och där kan du välja ursprung. Du kan även förfina sökningen på andra sätt :)
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
japonica aquarium plant denna verkar spännande
Gälört är ju asiatiskt så kanske borde införskaffa sådanna igen.
cryptocoryne parva.
sedan så får de väl bli mer anubias XL 😛
Tror ni de blir fint? 😍 Med Julas sand då.
Det blir nog jätte fint! :-)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Jag har också haft denna art och kan instämma med lillyrod att de är svåra att hålla kvar nere i bottenmaterialet. De är väldigt vackra annars, växer snabbt och jag upplever dem som lättskötta. Om du vill så tycker jag absolut att du kan pröva på arten och köpa en kruka. Ett knep du kan prova om de vill flyta upp är att binda fast växten mot en sten, spik eller liknande som du täcker med sand/grus.
Medarbetare på akvariefisk ifokus