Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: växter
Läst 683 ggr
Jensi
0

Vad är det för blått i sanden?

I sanden har det uppkommit en större fläck som är blålila, vad kan det vara? Sög bort det igår, så inget blått var kvar, sen imorse var det lika mycket igen.

Loppelus
0

Var det typ som ett slem? Då kan det va cyano.

Djurälskare

Jensi
0

Nej inte slemmigt, liknar inte cyano alls tycker jag då det verkligen är mörkblått.

Lillyrod
0

Säger som jag brukar säga. En bild?

Draken
0

En bild skulle underlätta. Förmodligen nån form av alger, gissningsvis Cyano, som kan ha olika färg.

Är det någon specifik lukt från akvariumet, alltså en lukt som inte skall vara där-/som du inte är van vid ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Jensi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svårt att få bra bild med mobilen, plus att fiskar och snäckor har som spritt ut det lite under dagen. I verkligheten är det mycket mörkare. Och vattnet luktar inget konstigt.

Lillyrod
0

Det där ser ut som lite urfällningar från roten och är i så fall inget farligt. Jag tror inte du behöver oroa dig för det där : )

Jensi
0

Aha! Roten har varit i i ca två månader så kom det blåa så plötsligt nu, så hade ingen tanke på att det kan vara det! Vet du vad det är som gör det?

Lillyrod
0

Nej det vet jag inte men har haft det så själv. Det försvinner sen annars kan du bara röra lite i sanden om du inte vill se det : )

mimåne
0

Jag håller med Lillyrod, det ser ut att komma från roten. Ingenting farligt.

Medarbetare på akvariefisk ifokus