Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 633 ggr
Amanda Richardson
0

Kampfisk sjuk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kampis som köptes i lördags har fått vita typ "klumpar" på fenorna. Hade inte det igår. Vet det eftersom jag fotade lite bilder på honom igår. Vet någon här vad det är och vad man kan göra åt det? Vet inte om man ser jättebra men de vita på överdelen av fenan, det är ej fenan som bleknat, det vet jag iaf.

mimåne
0

Jag kan inte direkt se något på bilden men utifrån din beskrivning kommer jag tänka på Fenröta, något som är relativt vanligt. När en fisk flyttar till ett nytt hem så utsetts den för stress, som i sin tur är en vanlig orsak till uppkomst av sjukdomar.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Amanda Richardson
0

Jättelite högst upp på fenan han är väldigt slö också

Denna kommentar har tagits bort.
mimåne
0

Om jag vore du så skulle jag avvakta någon dag till för att se hur detta tar sig. Om det försvinner av sig själv så är det bara hemåt men märker du att det blir värre så kan det vara fenröta och då behövs medicinering.

Fia81
0

Kan han ha skadat fenan kanske?

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

mimåne
0

Så enkelt som Fia81 säger kan det ju också vara. Med tanke på att han genomgått en flytt nyligen så är det en trolig teori.

Amanda Richardson
0

Nu vart det kris för att elefantsnäckan ester tagit hans plats ovanpå pumpen:O Det var ju bara att flytta på ester eftersom att Sander (kampfisken) är faktiskt sjuk

Denna kommentar har tagits bort.