Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 886 ggr
Leopard gurami
1

Fjärilciklid yngel!!

Hej har precis fått fjärilciklid yngel utav mitt par nu undrar jag vad jag ska mata dem med efter att gulsäcken tagit slut? /leopard gurami

Elin16
1

Vanlig krossad flingmat blir bra!

Leopard gurami
1

Okej tack!

[krutgubben]
1

Grattis! Är föräldrarna duktiga på yngelvård eller har du separerat ynglen från föräldrarna?

molam
1

Men Grattis! =D När gulesäcken har släppt tar ynglena samma mat som mamma och pappa, bara Krossade mini bitar. i vissa fall har jag även sett att mamma och pappa har hämtat mat till sina yngel, tror dock att detta är ytters ovanligt, då jag endast sett det 2 gånger genom hela min akvarietid, ena gången var när jag hade Tilapia Mariae och andra gången var när jag hade Prinsessan av burundi, en Albino stam ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
1

ÄVen Frusen ARtemia, eller artemia brukar gå ner lätt och gott! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Leopard gurami
1

#3 Tack, de är lite yra och glömmer ibland bort att dem har yngel, ibland ger dem sig iväg och letar mat och gräver istället för att vara hos sina små yngel men dom upptäcker efter en liten stund ( 10 sek max) att dem ska vakta dem. men när dem väl är där så är dom som vilken ciklid som helst och jagar iväg andra fiskar som kommer för nära. hanen är dock lite mer våldsam än vad honan är.

#4 Tack! okej då vet jag hur jag ska göra.

Erratic_Eagle
1

Hyfsade föräldrar med andra ord😋👍😎😉

Leopard gurami
1

#7 ja de skulle man kunna säga 👍

Erratic_Eagle
1

😂👍😎

Bella90
1

Nämen vad kul! 
Har óckså ett par fjärilciklider som håller på att uppvkata varandra o sitt "ställe" :)

Du har inga bilder på dina :)

Leopard gurami
2

#10 Kan se om jag kan fota senare idag. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Leopard gurami
2

hanen som vaktar en del av sina yngel som nu är 6 dagar gammla :)

mimåne
0

Så roligt =) Ser att du har fått jättebra svar redan som jag bara kan instämma med. Grattis till ynglen!

Medarbetare på akvariefisk ifokus