Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 619 ggr
Fruktzallad
0

Blivit med snäckor

Jag köpte lite växter via nätet och upptäckte sen några postisar i akvariet efter ett tag. Jättefina med leopardmönster på skalet. ❤️Nu undrar jag hur jag ska ta hand om dem på bästa sätt. Ska de ha annan mat än flingor och algtabletter som de andra fiskarna äter?  Ska de ha snäckskal på botten  och i såfall, var köper man det?

Loppelus
0

Snäck skal behöver du inte ha, men skalen blir finare då, finns på Facebook dör du kan köpa. Nej dom behöver inte annan mat, det funkar bra. Tänk bara på att ju mer mat dom får ju mer förökar dom sig. Lycka till.

Djurälskare

mimåne
0

Det låter som att du har fått posthornssnäckor på köpet =) Leopardmönstret brukar försvinna när de växer upp men syns tydligt när de är små.

Dessa små individer brukar hitta tillräckligt med mat i ett akvarium med fisk, för att leva gott och föröka sig. De äter matrester, alger, och mikrofilm från all inredning och glasrutorna på akvariet. Släpper du ner mat till dem så kommer de gärna och mumsar så jag tycker nog att du kan mata dem med algtabletter och grönsaker, om än det inte behöver vara så stora mängder =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsZ
0

Mina har flyttat in samma väg och idag har jag flera färger. Hade inte Snäckkross förut men oroas lite över att de dör lite unga. Förökar sig dock flitigt. Har lagt i kross i helgen så får vi se om det gör skillnad.