Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: växter
Läst 1523 ggr
love-child
1

Vilka växter kan man fästa på rot

Hej alla fina.

Har en lite fråga bara. Har googlat och kollat runt lite här men hittar inte riktigt något svar. Som rubriken säger så undrar jag bara vilka växter jag kan fästa på rot alternativt sten. 

Tacksam för många svar. Kanske har någon växt redan jag kan använda mig av ;)

Wish i was a little bit stronger Förlägen

love-child
2

Kan tillägga att jag inte har en aning om vad mina växter heter så att jag kommer att kopiera det namn ni ger mig och googla. Hahaha

Lillyrod
5

Alla typer av mossa kan fästas på inredningen. Javaormbunke, Sötvattenstång, Bucephalandra och Anubias.

Där har du några sorter som går bra att fästa på det du har i karet : )

===

love-child
1

Okey. Har inte så mycket mossa och tycker det e svårt att hitta. Något tips på vart jag kan köpa det?

Lillyrod
1

Om du har facebook finns en grupp som heter akvarieväxter säljes/köpes. Du kan annonsera här. Plantswap finns också men själv tycker jag den sidan är svår att förstå sig på.

mimåne
2

Sen finns det även den populära Javaormbunken. Väldigt vanlig växt som man kan fästa på inredning. Windelöv är också trevlig. Bolbitis heudelotii är en tredje.

Förutom att köpa växter av privatpersoner som Lillyord skriver så kan man också beställa från online butiker eller till sin djuraffär. Det finns flera bra onlinebutiker och vi har samlat dem under kategorin "länkar". Vill du beställa till din djurbutik så ringer eller åker du dit och berättar vad du vill beställa hem och om de fixar det. När växten har kommit in i butiken ringer de dig. Lätt som en plätt =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Cecilia.S
2

På zoo.se i Bromma (jag vet inte vart du bor, det kanske inte alls är i närheten av dig) har dom B.la. anubias, javaormbunke och javamossa. Superfina växter :-) Men det går såklart även att beställa hem eller köpa via privatpersoner/affärer.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Erik97an
2

Falskogs akvarium - Dalsjöfors/Rångedala finns massa mossa! 

både vanliga och ovanliga! han har bra priser på de han säljer med!

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

surikatflicka
2

Jag tycker bäst om anubia,den är dessutom väldigt vanlig i de affärer jag varit i. Hornbach och zoo.se vet jag har den, men säkert många andra butiker också. 🙂

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad

Lizelda
0

#7 Har han? Aldrig sett när jag har varit där!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid