Boraras brigittae
Kan jag ha dessa tillsammans med räkor och snäckor? Läste att dom är skygga, gömmer dom sig eller är dom framme så man ser dom?
Djurälskare
Bilden kom inte med…. Bara texten! :)
Hurvida de gömmer sig eller är framme beror väl på vilka andra invånare du har i karet. Har du andra fiskar som de anser som ett hot kommer de nog att gömma sig ganska mycket, men om det är bara snäckor och räkor, så borde de ju inte se dem som hot och vara framme mer. Men tänk bara på att det är en stimfisk, och ju fler du har, ju mindre skygga blir de :)
Då de är väldigt små, skulle det funka med 15 st? (54l).
Djurälskare
# 1, vilken bild kom inte med?
Djurälskare
Åhh förlåt!! Jag läste slarvigt o missade rubriken, så jag trodde det skulle vara en bild oxå!!
Ja du kan hålla boraras brigittae med räkor och snäckor. 15st tycker jag låter som ett okej stim när de inte går några fler fiskar där.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tack. Hur är dom med förökningen? Svåra vore bra.
Djurälskare
Puff
Djurälskare
Loppelus jag vet att du har blivit tillsagd ett flertal gånger nu, du får inte puffa dina inlägg mer än var tredje dag
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Inte flertal gånger.
Djurälskare
Puff
Djurälskare
Vadmenar du med puff🤡?
Vad menar*
Man skriver så så när man vill ha svar.
Djurälskare
Ok, kul
Jag har två såna(har haft totalt 11 men dom andra har dött) och dom har inte varit skygga.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Är dom lätta att yngel?
Djurälskare
Jag har läst om det förut och vad jag förstått är det inte så lätt. Man behöver typ ett nät i botten där äggen ramlar ner under så dom vuxna inte äter upp.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Låter krångligt
Det låter toppen för mig
Djurälskare
Jag har inte hört talas om någon som fått yngel på arten så det är nog lugnt Loppelus =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tack så mycket mimåne
Djurälskare