Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1679 ggr
Linmol
0

Öppet akvarium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är såå missnöjd med detta akvarium .. Tycker det är skit fult med den stora lampan över osv. Hade velat ha ett öppet akvarium. Hur går jag till väga? Va finns det för olika lampor/belysning osv

Cecilia.S
0

Det är svårt att ge bra svar när det är en så bred fråga. Vad vill du ha för ljus? Det finns t.ex. LED-ramper som kan ge månljus etc, men det finns också ljusramper och lysrör som är mer specialtillverkade för växter. Alltså bättre växttillväxt. Säkert en del som framhäver specifika färger lite mer, på både inredning och fiskar. Någonting som jag skulle gjort är att försöka "gömma" doppvärmaren i inredningen och även skaffa en bakgrund. Planch eller BTN, beror lite på egen smak och ekonomi. Dock svårt med BTN i ett redan vattenfyllt kar. Bakgrunder ger mer trygghet till fiskarna :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lillyrod
1

Växterna behöver tas ur krukorna och planteras och sen undrar jag om du har någon pump? Jag ser ingen i karet : )

mimåne
0

Klart vi hjälper dig =) Öppna akvarium är jättefina och man får möjlighet att ha flytväxter och växter som växer ovanför ytan. Det är snyggt att se på. I dagsläget ser det inte ut som att du har ett jättestort intresse för växter, men du kanske har tänkt satsa mer på det om du skaffar en ny belysning? Behovet spelar in när vi ska försöka rekommendera dig en belysning.

Såhär utan att veta vad du söker så vill jag lyfta fram en ramp från Aqua nova. Jag har själv använt den med goda resultat. Den kan hängas upp i taket med vajrar (som följer med) eller så låter du den vila på fästen på akvariet (följer också med). Jag använda fästena. Här kommer en länk till lampan : https://www.cyberzoo.se/akvaristik/belysning/t-5-kraftig-armatur-for-salt-sotvatten/aqua-nova-2-x-39-watt-t5-till-90-cm.html

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Linmol
2

Oj den bilden va från när jag höll på att starta akvariumet. Jag har pump å älskar växter. Har ett till akvarium nu.

Linmol
1

Såhär ser det ut. Så jag vill ha mycket mer växter osv..

Lillyrod
1

Aha då är jag med : )

Draken
0

Jättesnyggt :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

mimåne
0

Jaha det var en gammal bild, då förstår jag =)

Vilken snygg bakgrund du har till akvariet. Med de växter du har idag så tycker jag att lampan jag länkade till i mitt tidigare inlägg skulle passa bra. Hur många liter är ditt akvarium på?

Medarbetare på akvariefisk ifokus