Byta botten?
Hej, jag är lite av en noob på akvarium men försöker så gott jag kan. Mitt nuvarande akvarium har vad jag tror är engelsk sjösten(?). Och jag tycker inte att det ser bra ut, rörigt och passar inte. Är det svårt att byta och hur gör man? Och vad kan man byta till? Jag vill gärna ha mucket växter så något som det växer bra i. Står helt still i mitt huvud.
Blästersand från Jula är ett bra och snyggt alternativ. Även biltema har blästersand, men då måste du kolla noga på påsen så det är den sanden man kan ha i akvarium.
Hur lätt det är att byta, beror på hur stort akvariumet är, och vad du har i det. Hur ser det ut ? En bild skulle hjälpa :)
Det är väl Egentligen ganska simpelt att byta om man har engelsk sjösten! då är det som lättast tycker jag, men det kräver ju ändå lite grann… enda är väl att du må göra ett rejält vattenbyte (för att förenka det ^^) samt att fiskarna inte kan vara i :p dom hat en tendens att gilla att vara PRECIS där man häller ned sanden :p
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Ja den sanden är sååå fin. har själv tänk å köpa den sanden. Billig dessutom.
Wish i was a little bit stronger 
Jag har Biltemas bläster/akvariesand, den är jättefin. Bilder finns på länken nedan http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/589614438e0e745e070008a6-en-dagbok-dar-jag-kommer-skriva-om-mitt-105l-kar?discussions-2