Få bort snäckor
En vän till mig har fått snäckproblem i akvariet, hon matar mindre och plockar de förhand Hon har ett 190l med platy, men skulle vilja ha några fiskar som äter snäckor, tror att det är vanliga små kanelbullar
Har du någon bild?
Alla botior äter snäckor, dock få botior som går att ha i en 190l, då dom är väldig energiska, och dom flesta blir rätt stora, Det finns även snäckätande snäckor, Helenasnäckor, Samt att alla Kulor äter snäckor! Dvärgkulorna går lätt att ha i ett sällskapskar, Men det finns även Kulor som inte går att ha med några andra fiskar överhuvudtaget.
Kulor = Kulfiskar
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Pakistan botia har jag för mig går men kolla upp det innan, lita ej på mig till 100%😉👍😋😎😂
Vill man inte köpa en fisk finns snäckfällor. Du stoppar in mat i mitten som lockar sen kommer de inte ur. Ska du ha levande är botia bra hela snäckan är rätt seg.
Pakistanbotia kan man ha i 190 liter. Minimivolym för dem är 150 liter, men det är en stimfisk, så det krävs åtminstone 3-4 stycken för att de skall trivas.
Annars finns, som sagt ovan, både Helenasnäckor, dvärgkulfiskar eller snäckfällor