Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1291 ggr
Arizha
1

Få bort snäckor

En vän till mig har fått snäckproblem i akvariet, hon matar mindre och plockar de förhand Hon har ett 190l med platy, men skulle vilja ha några fiskar som äter snäckor, tror att det är vanliga små kanelbullar

Elin16
1

Har du någon bild?

Denna kommentar har tagits bort.
Arizha
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild

molam
1

Alla botior äter snäckor, dock få botior som går att ha i en 190l, då dom är väldig energiska, och dom flesta blir rätt stora, Det finns även snäckätande snäckor, Helenasnäckor, Samt att alla Kulor äter snäckor! Dvärgkulorna går lätt att ha i ett sällskapskar, Men det finns även Kulor som inte går att ha med några andra fiskar överhuvudtaget.

Kulor = Kulfiskar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Erratic_Eagle
1

Pakistan botia har jag för mig går men kolla upp det innan, lita ej på mig till 100%😉👍😋😎😂

Bekka-AR
0

Vill man inte köpa en fisk finns snäckfällor. Du stoppar in mat i mitten som lockar sen kommer de inte ur. Ska du ha levande är botia bra hela snäckan är rätt seg.

Draken
0

Pakistanbotia kan man ha i 190 liter. Minimivolym för dem är 150 liter, men det är en stimfisk, så det krävs åtminstone 3-4 stycken för att de skall trivas.

Annars finns, som sagt ovan, både Helenasnäckor, dvärgkulfiskar eller snäckfällor

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis