fixar mitt akvarium med nya växter och ny sand
kommer komma mycket bilder och sådant snart
Det går tyvärr inte att se. Välj bifoga bild så brukar det funka.
det va en video men det funkar ej
Du kan inte lägga upp videon direkt här utan man får lägga den på youtube eller vimeo t ex och sen länka så funkar det : )
ok
datumet stämmer ej på
min gopro
akvariet ska fixas i möra, det går bra att ha växterna i hinken över dan va??
över natten mena jag😎
Jag kunde se videon, men är inne via mobilen :p Det borde funka att ha dom i en vattenfylld hink över natten :)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
ok
har nu köpt biltemas sand som man kan ha i akvarium, den är finkornig😉17 kg borde räcka till mitt 105 liters akvarium
Förlåt för att jag ej har varit aktiv på senaste, beror på att datorn inte har mått så bra.
Vad fint det blev :)
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Snyggt! Jag har också Biltemasand hemma nu. Ska fixa idag😄
Nu har du jobbat ordentligt. Det blev jättebra!
tack så jättemycket. med ert stöd och med hårt arbete och en mamma gick det bra. kommer någ bilder snart när det inte är grumligt😃😎
Jättefint ! :-)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Vad har du för belysning?
Åh så fint du har gjort det! Det blev ju jättebra när du fick i sanden och de nya gröna växterna lyser verkligen upp och får akvariet att se hälsosamt ut. Hoppas att växterna tar sig så att det blir ännu grönare. Det hade varit fint =)
En sak jag funderar på är ytrörelsen på vattnet i ditt akvarium. Det ser ut att plaska omkring hej vilt på bilden. Kanske är det bara bilden som lurar mig men det är inte bra för syretillförseln om det plaskar, bubblar och har sig alldeles för mycket. Ytan ska bara röra på sig, inte plaska och porla. Då är det som bäst. Ett litet tips =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Det ser nog värre ut än vas det är, har en extra syrepump längre in
Vet ej vad jag har för lysrör
Tänk på att syrepumpar/stenar driver ut koldioxid som växterna vill ha, ett vanligt filter/pump brukar vara tillräckligt. Tänk också på att byta lysrören en gång per år för attgynna växterna. Ljuset försämras nämligen fort och även fast det fortfarande lyser så blir ljuset sämre för växterna och kan till och med framkalla alger 🙂
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Ok, ska komma ihåg att byta lysrör precis efter påsklovet då😅😉 Jag har sänkt ner pumpen lite så nu plaskar det nästan inge alls😀😋😎kommer en ny bild när det ej är grumligt nu
Ser riktigt fint ut :) visst är det ett stim Kilfläcksrasbora? Jag tycker dom är så fina. Är det en trevlig art tycker du?
Ja det är det och jag älskar dem, vill bara ha mer av dem😋de är jätte fina, äter bra och spridermycket glädje och energi till akvariumet. En fisk som nybörjare till proffs kan ha. Jag har haft dem ett bra tag nu och ingen har dött så tåliga är de också! Rekommenderas högt😀
Å det låter bra :) Tack för info.
Om du har plats för dem i något kar så köp dem, du kommer ej att ångra dig. De växer lite från hur de ser ut i butiken. De kanske blir 2cm på längden och en com på höjden utan ryggfena. Dem är riktigt coola när de sträcker upp sin ryggfena också😎😋😀😅😊❤
Beställde nyss en ny pump till akvariet som borde komma om några dagar. Den heter. Aquael turbofilter 500 tror jag att den hette😀 Kommer typ bli som en liten dagbok nu när jag skriver om hur det går osv i detta akvarium😋😎😉
Jag läser gärna vidare i din akvaristiska dagbok =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
ok, kul😃
Har inte varit aktiv på ett tag men nu så kommer jag vara aktiv igen😅😋👍
Skapar en ny tråd till det istället😋
http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/58728f598e0e740438000040-nya-fiskar-till-mitt-kar?participating-10 Här ser ni hur mitt akvarium såg ut förut