Sjuk fisk :(
Fisken simmar knappt, den håller huvudet uppåt och kroppen nedåt. Märkte att fiskar "attackerade" den för att den såg svagare ut så jag stängde in den i en yngelkasse. Har jag gjort rätt val? Annars hur ska jag göra?
#0 Jag hade väntat en dag eller något sånt för att se om det går över eller inte. Gör det inte det så hade jag avlivat den.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Svårt att säga. Har du bild?
Djurälskare
Hon ser väldigt avmagrat ut, förmodligen går hon på det sista. jag skulle ha avlivat henne. Tyvärr så är inte butiksguppysar så långlivade och de är oftast väldigt sönderavlade :(
Hon mår mycket bättre nu än igår dock fortfarande inte helt frisk :D ska hålla kvar henne i yngelkassen och ge henne mat där inne så hon inte behöver kämpa för maten :)
Detta hände mig också förr med ena min guppyhane, mina andra fisk (ena zebrafisken) tyckte inte om honom. Han var väldigt skrämmande mot min stackars guppyhane som blev magrare och magrare. Tillslut började zebrafisken t.o.m bita sönder halva skjärtfenan och då var det nog! Just nu är zebrafiskarna (2) och guppysarna (2) i olika kar och han mår mycket bättre och får i sig mat nu :) har också köpt ett till lite större kar så de inte blir så trångt.