KOMMER HAN KLARA SIG
Hej, jag har för några dagar sedan upptäckt en hemsk nyhet då jag såg att min väldigt fina guppyhane med lång stjärtfena blivit tuggad på. Blev riktigt orolig vad som hade hänt, om det kanske var fenröta ellet ngt, MEN så såg jag att ena min zebrafisk jagar och pickar på honom HELA tiden. Jag blev mycket ledsen och bytte honom fort till en större avlång skål. (Jag ska köpa ett nytt lite större akvarium minst 50 liter iaf. Så nu undrar jag om den kommer växa ut igen? Han kan simma och äter som han ska. Förlåt för dålig bild
Det jag menade med större avlång skål var alltså att de var en större slags skål inte större än akvariet.
Han kommer inte att dö för att fenan är lite tuggad på, den växer dock inte ut igen. Det är bra att du kommer köpa ett nytt kar så att han slipper stressen av att bli jagad.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Det är ingen sjukdom så fisken klarar sig. Jättebra att du ska köpa ett nytt akvarium till dina guppys.
Det jag blir lite oroad över är att du säger att akvariet inte är större än vad skålen till guppyn är. Den där skålen är jätteliten och inte tillräcklig för någon levande fisk. Jag kan se att den inte innehåller många liter vatten. Guppy ska ha minst 54L för att kunna må bra.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
jag sa ju att skålen var mindre än akvariet :)
Det såg ja med att du skrev, hur stort är akvariet inte skålen😉?
Stjärtfenan kan vä'xa ut igen, om den inte fortsätter att bli tuggad på.
Mina Peacock-gobys tuggade stjärtfenorna på mina guppyhonor, och nu när Gobyn är flyttat så har guppyhonorna fått gå ifred, och fenorna har börjat växa ut igen.
perfekt!
Okej då var det jag som missuppfattade =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus