Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 880 ggr
Malexx
3

Galaxy o Kubotai bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Ja nu har jag fått i ett gäng med 10 st Microdeavario Kubotai tillsammans med mina Galaxy rasbora.

Hittills har allt gått bra. första dagen så gömde sig alla Galaxy utom en som simmade runt med Kubotaierna. Storleken på de båda sorterna är nästan identisk. Nu när det gått två-tre dagar så är de mer avslappnade och simmar runt mer som de gjorde innan. Den största Galaxyn är den som är mest skygg men även han tittar fram lite mer nu.

som det varit fram tills nu så verkar Kubotaierna hålla sig en våning högre upp i karet och simmar gärna över mitten av akvariet medan Galaxyn alltid hållit sig under mitten. Får se om det håller i sig, tycker ändå att de sänkt sig något längre ner nu när de är mer bekväma.

Jag matade första gången sen de kom i idag och då såg jag något som jag undrar hur man skall göra med. Kubotaierna som är mer aktiva och snabbare tempo blev helt speedade när det kom mat. Med Galaxyn har det varit ett mycket lugnare tempo och de väntar gärna tills maten singlat ner en bit. Vad skall man ha för taktik så att alla fiskarna får mat?

Cecilia.S
2

Vi har haft lite samma problem men med fjärilsciklider och tetror. Fjärilarna är lugnare och håller sig längre ned i karet. Innan maten har hunnit komma till dom är den uppäten av ett gäng hungriga tetror. För att få det att funka har vi först givit en liten mängd mat vid ytan, sedan med hjälp av hand och arm även under vattenytan och närmare cikliderna. Det har funkat. Går med både flingfoder och frysfoder.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Cecilia.S
2

Hoppas att det funkar även för dig. :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Erratic_Eagle
1

Har också lite det problemet, men bra tips