Knacka söner lerkrukor
Hur knackar man sönder en lerkruka så de blir en liten öppning och så att inte hela spricker sönder? 🤔 behöver man använda en syl eller något annat verktyg?
Vänd den upp och ner och tryck ner ena sidan i sanden. Andra sidan blir en liten öppning. Det är lättare än att försöka slå sönder den snyggt 😃 Jag har haft så till både Palettciklid och malar och de har gillat idén.
Ja, tänkte göra så med några men vill knacka sönder vissa oxå :)
Har läst nånstans att man skulle knacka sönder dem inifrån :)
Kom ihåg o slipa kanterna sen bara :)
Det blir nog knepigt att knacka sönder och bara göra en liten öppning utan att förstöra mer. Kanske man kan börja med ett kakelborr och knäcka försiktigt med en sådan tång som man har när man gör mosaik? Eller beställ kruka med rätt sorts öppning från början från en keramiker?
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se
Jag tror det kan bli svårt att styra en skada på krukan så att den lägger sig estetiskt som du vill. Du får nog chansa helt enkelt. Spricker krukan mitt itu så kan du alltid slå av ett hörn på den ena biten för en öppning och sen limma ihop de två stora delarna igen.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag lyckades få till en fin öppning på en kruka idag med en tång, fil och liten såg 😇
Härligt! Får vi se hur det blev? =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus