Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1082 ggr
Malexx
1

microdevario kubotai

Är det någon som har erfarenhet av microdevario kubotai. Tänkte köpa ett gäng i helgen. Fick höra att de var ganska svåra att ha, att de dog lätt och var väldigt kinkiga med maten.

De skall gå med galaxy rasbora och jag tänkte att de skulle äta samma mat, alltså frysfoder och torrfoder (typ dr bassleer bio fish food som jag har nu) men behöver de ha levande mat som artemia också? har inga planer på att odla det just nu i alla fall.

mimåne
1

Tyvärr har jag aldrig haft eller stött på någon med denna fisk och har därför ingen praktisk erfarenhet, men jag tänker att du skulle kunna fråga i butiken vad de matar sina med. Det hade varit positivt om du fick till svar att åt torr och/eller frystfoder. Då hade jag nog känt mig tillräckligt trygg med att göra ett köp =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Malexx
1

Pratade med en butik som inte hade dom inne, det var han som sa att de var svåra och när han hade haft dom hade han matat dom med artemia.

Jag har ju iofs också läst om att galaxy skall vara kinkiga med maten men mina är det inte

Malexx
1

Han sa att ganska många inte klarade ha dem mer än några månader innan de dog för dom.

Malexx
1

Läser man på seriously fish rekomenderar de ett minikar på 60 x 30 och 30 - 50% vattenbyte i veckan.

Jag tänker att det ändå är ganska stort för en sån liten fisk, jag har ju det men många som skaffar den fisken har säkerligen mindre. De skall också vara skygga och lite nervösa av sig som jag förstod det, så det gäller nog att rätt sällskap till dom. Detta tillsammans med deras lilla mun som inte klarar äta speciellt stor mat kanske gör att många misslyckas, eller vad tror ni?

Erratic_Eagle
2

jag vet ej vad jag tror men jag säger iaf lycka till vad du än gör

Lillyrod
2

Du verkar ju veta vad du ger dig in på så kör på dem. Vi vill gärna se bilder mm när du får hem dem 🙂

Erratic_Eagle
1

jaaaa, bilder!😃

Malexx
2

jag ska fixa lite bilder när de kommit i🙂

Hehe nja jag vet inte om jag vet vad jag ger mig in på men kan inte sluta leta information om det. Obegripligt mycket tid har gått åt att knarka internetsidor om diverse akvarierelaterade ämnen. 

Sen är det ju väldigt intressant det här att man får lite olika uppgifter från olika håll och därför får föröka förstå en hel del genom en mix av pusslande med information och praktisk erfarenhet. Det leder ju till att man får en väldigt personlig relation till sitt akvarium och dess invånare.

mimåne
1

Så härligt det är att se att du verkligen läser på om dem innan ett köp. Om det är någon som ska pröva på arten så är det väl du =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
0

Spännande. Kollade lite på nätet, och hittade en bild på fisken, den var jättefin.

Kommer absolut följa detta projekt :D

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis