Behöver info om gulper catfish!
Jag vill ha en gulper catfish! Vad kräver den och hur stor blir den? Tar tacksamt emot all info om denna häftiga varelse!!! Går den att hålla med några andra fiskar?
Här har du lite:
http://www.seriouslyfish.com/species/asterophysus-batrachus/
Länge sen jag såg en sådan i handeln. Blir inte det enklaste att hitta den.
den är stor va?!
Redan hittat återförsäljare.
20-25 cm blir den, har inte själv haft den men har en kompis som hade några för många år sen.
Hur stort akvarium behöver en fullvuxen?
Det står i länken du fick….
ok, cool firre
Jag har ingen dator och länken var svår på telefonen.
Bottenytan bör vara 150x60 som absolut minimum. Om du räknar höjden till 50 kanske så är det 450 liter som minst då.
känns som att den behöver lite mer
Nu var det ju minimum Erratic_Eagle. Minimum betyder att det gärna får vara mer : )
vet men om den är 25 cm i ett 450 liters låter lite men aja
Definitivt en frän fisk! Skulle själv vela haft en! Men till saken hör att den äter ju allt xD stort som litet, om jag inte missminner mig är det Gulpern som äter i sig en fisk som är större än den själv, en fisk som är 50% större än sig! såå den ska nog vara själv, emn om man vill ha en annan fisk med den ska man nog ta en fisk som är minimum 40cm (Om den är fullvuxen alltså)
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Jag har haft Gulper, och …precis som namnet indikerar…så "gulpar" den i sig precis allt den får tag på ;)
Ska du ha en sånn, så bör du ha ett stort akvarium och dessutom inga fiskar som är mindre än minst 10 cm. större än Gulpern …de blir nämligen mat. Fiskar som är mycket större kan också bli mat om du har otur.
#14 Gulpern är ingen aktiv fisk, så man kan mycket väl ha den i 450 liter. Men eftersom den är så glupsk, så är det nog lämpligare att ha den i större, eftersom man måste ha mycket större fiskar tilsammans med den. Men om man räknar bara på Gulpern, så kan den gå i 450 liter.