platy hona yngla / bara tjock?
Mina ena Platy hona har blivit tjockare. Större än de andra. Tycker även hon drar sig undan lite. Men får inte riktigt va i fred heller. Men hur ser man på henne om hon ska yngla över huvud taget eller vara blivit tjock. Försökte ta några bilder med de va inte de lättaste heller.. Tycker de hade varit kul om de blivit lite yngel.
det kan nog vara yngel men jag är inte säker. om du låter henna va och det blir yngel så kan du ju bara plocka upp dina yngel i en yngel bur eller en plastlåda eller något liknande😉
Om hon går med hane så är det alltid yngel på gång. Låt henne bara vara så sköter det sig självt. Att plocka upp yngel är enligt min mening bara dumt. Har man gott om växter och gömställen så klarar sig de friska och starka ändå. Det är nästan större risk för dem om man plockar upp dem.
Just denna hona är inte så tjock så det dröjer nog innan det blir yngel. När det är nära brukar de nästan bli fyrkantiga framtill. Magen är alltså i 90 grader fram. En del blir jättetjocka och andra syns det inte lika bra på men mer än det där brukar det vara : )
ok, så tänker du ja. det kan nog funka bra med mycket växter skulle jag tro👍
Ser iaf tre små svartare prickar i honan nu är de ögon eller är de nått annat . Innan Såg jag bara två små prickar. Är de bara önsketänkande eller kan de va nått på g? Tycker hn växt en del bara på några dagar med
Hej. Mina två har varit tjocka länge. Misstänker att dom är dräktiga lika länge som elefanter, eller bara matglada😊
ok, hehe kul😃
Hon är alldeles säkert dräktig om det finns en hane i akvariet. Du får ha tålamod och vänta. En morgon när du vaknar och akvariet tänds så är dem bara där =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Nu ser man en liten vit klump i baken på henne.. är de ett tecken med på att de närmar sig? Det är första gången för mig detta , så jag tycker de är spännande som bata den. Men så svårt att se och veta hur de ska va.
Vad spännande :) Det är roligt med yngel :)
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Du får uppdatera och berätta hur det går :) Jag håller med dom andra - finns det en hane i karet är hon högst troligt dräktig.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Tnu har de blivit yngel hör försöker att fånga upp några nu
Hon ynglar än.. Gu så häftigt
Hur ser man att hon är klar?
Vad roligt. Du får ta lite bilder när det lugnat sig. 🙂
vet ej, mindre tjock
Det är svårt att veta när hon är klar då en del kan komma långt senare, men när det inte har kommit några på ett tag får man anta att det är klart. Grattis till ynglen =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
grattis
Grattis :)
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
🥳
Stort grattis! Hoppas att dom är friska och fina :)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk