Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 549 ggr
CorneliaAndersson
1

Intresset för platys?

Hej!

Hur ser intresset för platyyngel ut? :)

Vad är rimligt pris och sådär?

Frågar åt en vän, vars platys visat sig vara dräktiga ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

molam
1

Platy är ju väldans "alldagliga" Fiskar, så tror inte intresset är superstort, men det är ju definitivt mer intressant med hemodlade fiskar än grossistodlade fiskar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Cecilia.S
1

Jag tror inte att man kan ta så mycket för platyyngel eftersom att intresset inte är så stort. Platy ynglar gärna av sig ofta och mycket precis som Guppys. De flesta annonser på platyyngel som jag har stött på, är gratis.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

mimåne
1

Många gillar Platy, det är en vacker och trevlig fisk som passar för alla. Insatta köper hellre privatodlade än grossistodlade idag då de är så pass sönderavlade. De kan ändå vara svåra att få sålda då en del skänker bort dem gratis. Skulle din kompis vilja ta ett pris så skulle jag råda till ett lågt pris, 20kr per styck max. Kolla upp hur det ser ut i trakten, om det är någon som odlar och säljer Platy redan eller om det är mycket annonser där de skänks bort.

Personligen så skulle jag alla dagar i veckan köpa privatodlade platys istället för att gå till butiken. Jag hade betalat upp till 30kr styck, beroende på sort och avel.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
1

Jag skulle hellre betala för att köpa privatodlade än grossistodlade Guppy och Platy. Men ,som sagt tidigare, man kan inte ta många kronor för dem. En tia skulle jag tipsa för mix, är de färgodlade, så kan man nog ta uppemot en tjuga, men inte mer.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

CorneliaAndersson
1

Tror att min kompis var inne på 5 kr/st typ.

Hon har röda och röda med svarta fenor.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

molam
1

Din vän har Korallplaty då ^^ En av dom vanligaste färgvarianterna i Platy världen ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Denna kommentar har tagits bort.