Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1228 ggr
Madde800
1

Hej igen

Hej igen. Jag är ny med dom här fiskarna. Bifogade en annan bild nyss på en annan fisk. Men nu undrar jag samt vad denna fisk heter? Samt om det är en trevlig fisk bland andra fiskar?

Erratic_Eagle
2

kommer ingen bild!?😐

Madde800
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sorry

Erratic_Eagle
1

ser ut som en ciklid men vet ej vilken det är🤔😉

Erik97an
1

kan säga att det är en gul peacock ciklid. 🙂

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Madde800
1

Tack ska dom bli röd i slutet av huvud delen?

Madde800
1

Den skall ej vara gul som på bild utan röd. Han jag fick den av sa att han inte ville ha den för den aldrig fick sin riktiga färg. Så röd ska den vara. Han sa säkert vad den hette men kommer inte ihåg.

Erik97an
1

ska bara huvudet vara rött?

Madde800
1

Nej Hela fisken ska bli röd. Men blev missbildad. Men när fiskar känner sig hotad och rädda, får dom då röda utslag på huvudet då? Som ni ser på bild så är han enligt mej blod sprängd i baken av huvudet. Så såg hon ej ut när hon kom hem hit.

Erik97an
1

hmm.. vad har den för kompisar i karet?

blir den jagad av de andra?

den kanske börjar få sin ''röda färg'' ?

Draken
4

#4 Vad är en gul Peacockciklid ? Tror inte det finns något sånt bland cikliderna.

Däremot så är det en Fire-fish på bilden, det är en Malawi och ungfiskarna kan vara gula, rosa eller aprikosfärgade.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lillyrod
2

Malawi brukar man bara hålla med andra malawi och inte med vanliga sällskapsfiskar.

Erratic_Eagle
1

japp

Erik97an
1

#10 Sök upp det. de finns 🙂

mimåne
2

Hur kommer det sig att du har fiskar som du inte vet vad de är för slags arter?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Madde800
1

Hur det kommer sig att jag har fiskar som jag ej vet vad det är för att? Jo för att jag vill lära mej om dom. Har bara haft saltvatten. Inget konstigt. Det här forumet finns ju till för att få tips och råd.

molam
3

#15 Det är ju på ett sätt et bra tänk ^^ Men om man kollar på färsktvattensfiskar, så är det så stor skillnad mellan vattenvärden på diverse fiskar och att till exempel Skaffa en malawi till ett sällskaps kar (Med sällskaps habitat) då kommer fiskarna må dåligt, så då kanske man kunde kolla upp vad fisken kräver och vad den heter innan man skaffar de, annars kan det bli fel för fisken så att den inte kommer att må så bra =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Erratic_Eagle
1

du har rätt molam

mimåne
2

Men du behöver inte ha en art för att kunna läsa och lära dig mer om den. Här behöver du inte ha några fiskar alls egentligen för att få vara med och fråga om råd =) Det räcker med att du kan namnet så hjälper vi dig gärna med vilka krav fisken har och om den passar i ditt akvarium.

Tycker du inte att det är bättre att först läsa på om en art för att se om den kan passa i ditt akvarium, istället för att först köpa den och sen läsa? Det blir lite av ett lotteri och faktum är att det finns många, mååånga fler nitlottar i handeln än vinster. Jag är rädd att du kommer göra köp som du senare får ångra, helt i onödan.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Erratic_Eagle
0

kolla på zoopet innan du köper😃!