Gurami-rom
Hej, mina Honungsgurami har nu ett stort skumbo i hornsäven med rom i :) någon som vet hur lång tid de tar innan det kan tänkas bli nåt av dom? Såg att honan va rund o trind, så städade/hade vattenbyte i onsdags, nu får de väl va ifred ett slag….. Spännande :)
Skulle gissa på att det tar ungefär ett dygn för rommen att kläckas och ytterligare ett dygn innan de är frisimmande. Jag skulle dock inte ha för höga förhoppningar då det finns risk att föräldrarna äter upp ynglen om de går kvar i karet
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Tack Elinvborg! Ooooj, tar det bara några dygn!!! He he, jag fick för mej att de va en vecka eller så…. Ja de e klart, vi får se hur det går för dom…. Jag har ju bare ett kar…
vad kul!😉😃
Spännande! Lycka till :D Du får uppdatera med bilder vartefter ynglen växer… ;)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
jaaaaaaaaaaaa!😃🥳😉👍❤️
En fråga till…. Har en liten rund glasskål, 25 cm i diameter , höjd 20 cm. Kan jag ta över lite av gruset/vatten o nån hornsäv o lite av rommen i den… o se om nån överlever där? Men då har ja ju ingen doppvärmare…. Har 26 gr i akvariet, o typ 21 i huset…
Jag hade inte lagt dem i en skål men en vanlig plastbytta funkar utmärkt, tex en stor glasslåda :) Man använder ju inte skålar då det framförallt är så lite yta på vattnet. Lägg en termometer i vattnet och håll koll på tempen. Du kan göra LITE varmare vattenbyten då och då men se till att det inte diffar mer än typ två grader i temperatur. Annars klarar de sig ett tag i lägre temp, inte permanent bara :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Du sa allt Lizelda
Tack Lizelda!! Då vet jag till nästa gång…. För nu e skumboet borta :( köper nog en yngelkasse.
smart!😃👍
#9 De har en tendens att komma tillbaka, oroa dig inte ;)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
japp