microdevario kubotai och galaxy rasbora
Går det ha dessa tillsammans i ett 70 literskar och hur många isf. Är 10 av varje för mycket? Min plan är att jag skall ha dessa och kanske möjligtvis några räkor Har 8 st galaxy nu och de simmar mest i nederdelen av akvariet. Är det likadant med microdevario kubotai eller simmar de lite högre upp? Tror ni de kommer bli som ett stim eller kommer de vara mer separerade om man kan fråga så?
Jag tänker på om det tex skulle kunna bli någon slags oönskad korsbefruktning eller liknande som gör att man borde hålla de isär.
vet ej faktiskt, har ingen koll på dem 😐
Kolla upp dom Erratic. Tycker mig minnas att du planerade vilka fiskar du skulle ha i ditt akvarium från en annan tråd. Galaxy är väldigt liten och superfin och jag personligen gillar när det är många av samma sorts.
många skriver att de är skygga men mina är inte så blyga. De stimmar väl inte direkt men de gillar att simma runt och kolla i hela akvariet. Den som är störst är mest skygg och har lagt beslag på grottan och jagar ut de andra som tittar in.
Jag tycker de är jättekul och härliga att se på
kollade upp lite om dem men tyckte inte att dem verkade så intressanta😐har tänkt ha Guppy och ottosar i det karet😉
Ingen som har en ide om hur många man kan ha i 70 liter? På ett ungefär
mycket beror på beteende men också på hur stora fiskarna är. men typ 17-18 kanske👍🤔