Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 5255 ggr
[dynamitella]
2

Knäppa kuliålar (video)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag fångade upp två finger-tjocka kuli-honor från det stora karet idag.

Och hör och häpna, pojkarna i akvariet blev helt till sig!

Jag antar att de är hanar då de är riktigt smala jämfört med de tjockare honorna, och de har aldrig visat intresse för varandra (förens nyss). Det kanske är så att mina misstänkta hanar är av olika kön :) Vem vet?

Tjockisarna har också kört runt lite, men de är fortfarande lite fega.

Obs. Ändra kvalitén till högsta möjliga på det lilla "kugghjulet".

Ursäkta skaket och allt på videon. Jag redigerade massa klipp i moviemaker hela kvällen, men lyckas sen inte konvertera dem till .wmv-format. Så det får duga med rå-materialet :)

[dynamitella]
0

Här är en av honorna :) Om hon är en tjockis eller bara romstinn vet jag inte. Men sjuk är hon i varje fall inte.

[Tassy]
1

oj j*vlar vilken lunchkorv! haha Tungan ute jag som brukade tycka att mina var feta…

[dynamitella]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, ja, hon är inte att leka med. Fläskdoris, som hon heter :)

[Tassy]
1

*asg* mycket passande namn till lilla tjocka damen Tungan ute

[hejhejnaffy]
1

Haha vad sött! :* Så där gjorde min brors ickså innan dem fick bebisar :D Lycka till och säg när du har lyckats med yngel!

Ratata
0

Vilket mysigt akvarium :)

Khulisar var det länge sen jag hade, tyckte de sällan var framme men det är kul att se dem "dansa" upp och ner för rutan sådär!

[dynamitella]
3

Tack :)

Mina är aldrig framme i 540-karet, men de 4 som går i hörnkaret i videorna är framme dag som natt.

Oftast krälar de runt och letar efter mat vid framrutan :)

Ratata
0

Haha, jag gillar hur den puttar undan räkorna när den krälar sig fram :D

[Kajsa91]
0

Fläskdoris? Torkel i knipa? ^^

[dynamitella]
0

Haha, ja!

[Kajsa91]
0

#10 Haha! Otroligt rolig film! ^^ Helgrym verkligen.

[dynamitella]
0

Såhär har de hållt på i 3 timmar nu. Knäppgökar.

[Tassy]
0

hehe, sådär gör mina också, ibland gör dom ett räcerryck och sprätter upp över ytan, oftast skrämmer de slag på nån stackars otto på vägen också Tungan ute fast mest häckar de bakom pumpen och jäser. Tur man har lock.

[dynamitella]
0

Ja, jag är livrädd för att mina ska hoppa ur.

Ska beställa glas i veckan :) Problemet har varit den böjda fronten. Han måste komma hit och mäta själv nämligen.

[Tassy]
0

ah, såg inte att du saknade glas. Jo, de kan vara helgalna ibland, är väldigt glad åt locket Tungan ute (fast ibland hjälper inte ens det, fick en räka på golvet en gång, och hade bara en pyttehåv. Det var en spännande upplevelse att fånga den! lite ot, men iaf.)

rudyC
0

*asg* den kan ju inte ens simma haha

sallad
0

Vilket fint akvarium! :) Är det mina grottor? :3

-Rasmus 🌈

[dynamitella]
0

Tack :)

Ja! Just precis nu ligger två kulisar och sover i vars en :) Och resten väntar på det stora kuli-karet som kommer om några veckor.

Tackar tackar :)

TantLena
0

Hittade den här gamla tråden. Ny här så jag läser allt😂 Hur ser du skillnaden på kön? Har jag aldrig kunnat. Älskar kuli! Har jag alltid gjort. Varför kan man undra eftersom dom sällan visar sig. Men när jag nån gång ser morrhåren på nån hejar jag alltid. Dessutom är dom ju jätteroliga när dom får "kattfnatt". Ny favorit är ottosar. Urgulliga😀.

Erratic_Eagle
0

vad konstigt beteende de hade🤪

TantLena
0

Apropå hoppa ur: jag har satt silvertejp över sladdhålen i locket efter ett självmord förra veckan.

[dynamitella]
1

Det går inte direkt att se skillnad på könen utöver att honor blir mycket tjocka. magen blir lite genomskinlig så man ser tusentals gröna ägg :)

TantLena
0

Häftigt!