Kuhliål eller otocinclus
Jag har ett 54l akvarium som just nu innehåller en kuhliål och tre kejsartetror. Jag ska skaffa fler fiskar, men jag vet ej vilka.
Jag är lite sugen på några Otocinclus, men samtidigt vill kanske kuhliålen ha några kompisar?
Ska jag köpa Otocinclus, köpa några kuhliålar, eller göra både och?
Kuhli är en stimfisk och den vill gärna ha kompisar. Däremot är karet i minsta laget för Kuhli så det kanske vore bättre att ge bort den och skaffa ett stim ottosar istället.
Kejsartetra är en stor tetra och vill ha minst 100 liter så den passar inte heller så bra i ditt kar.
Bäst vore att du såg över dina fiskar och skaffade sådana som verkligen passar ditt kar : )
Absolut! Hur många ottosar tycker du att jag borde skaffa? Är ottosar dyra?
Jag har även funderat på att skaffa några guppys eller något dylikt.
#2 Beror på vart du köper de.
Jag hade nog skaffat mig ett par ( hane & hona ) men det är bara för jag gillar o föda upp fisk hehe..
annars kan du skaffa dig en liten grupp på 4styckna kanske?
Endlers är snygga guppies och du kan ha några fler än stora guppies då det är lite skillnad på storleken 😃
Växt odlare & Räkuppfödare!
60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *
Tycker ni att 54l är för litet till några platysar?
Max gräns för Platy? Själv har jag ett gäng endlers och ett gäng ottosar samt en snäcka i mitt 84l kar. Jag tycker nästan det är på gränsen jag haha. Men att gäng endlers och några ottosar skulle jag ha i akvariet om jag var du, tror de skulle trivas.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#6 hmm.. har missat det inlägget. men enligt zoopet kan man ha de i 40l
men det är ju väldigt lite.. du har nog helt rätt med att de är förlitet 😃
fy skäms på mig hehe!
#7 nej reagerade på att du skrev maxgräns, men förstår nu att du menar att det är nästan minimum gräns c:
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#9 måste ha skrivit fel där Haha… max minimum gräns är 54l men såklart så föredrar jag ju större kar till fiskarna! 😂 Får man skylla på att de var sent?
haha