Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1671 ggr
Erik97an
0

Mal i ciklid akvarium

Hejsan! Enkel fråga / frågor.. Kan man ha Ancistrus i ett golden Malawi kar? Behöver inte Ancistrus rötter för cellulosa ( stavning ) Hur mycket sänks pH värdet av red moor rötter? Räcker de annars med varierad kost till malen för att slippa rötter? Vilka andra malar kan fungera i Malawi akvariet? // vill inte ha snäckor i karet men finns de andra djur etc som håller karet rent som passar med golden Malawis så får ni gärna ge tips! :) Men är snäckor enda utvalet Så har jag frågor här: Förökar sig de snabbt? Vilka fungerar till Malawis? Behöver man täckglas eller rymmer de? Tacksam för svar: ny på Malawis o tänkte att de är bättre o fråga här än djuraffären! Gott nytt år på er!

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

oliverholmström
0

Hur stort kar har du? Jag har själv Malawis och har Ancistrus och det funkar utmärkt! Jag har två rötter i och det påverkat inte direkt pH-värdet eftersom att man byter vatten så ofta. Så ned med någon rot och någon Ancistrus!

Erik97an
0

det är 250L

vilken Ancistrus tycker du jag ska stoppa ner?

oliverholmström
0

Stoppa ned en 2-3 stycken. Välj dem du gillar mest. Brun, röd eller gul

Erik97an
0

funderar på en L333 😃

oliverholmström
0

En l333 kommer tyvärr inte funka!

mimåne
0

Kan man ha ancistrus i ett golden Malawi kar?
Ja, Ancistrus passar i ett malawiakvarium.
Behöver inte ancistrus rötter för cellulosa ( stavning )
Ancistrus behöver ha en, eller gärna fler rötter beroende på storleken. Detta för att de äter av den och det hjälper till med matsmältningen. Mangroverötter är det bästa alternativet tycker jag =)
**Hur mycket sänks pH värdet av red moor rötter?
**Det går inte att svara på bara såhär. Alla vatten har olika värden och hur mycket rötter sänker ph värdet beror på vattnets redan individuella värden.
**Räcker de annars med varierad kost till malen för att slippa rötter?
**Nej =)
**Vilka andra malar kan fungera i Malawi akvariet?
**Jag vet inte av någon annan mal som fungerar tyvärr.

Medarbetare på akvariefisk ifokus