Vad är detta?
Redmoor rötter tar längre tid på sig att sjunka då de är mer kompakta än exempelvis mangrove :)
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Lade i mina redmoor rötter för ett tag sedan och blev nästan till skratt när de sväva runt men låter du de ligga i karet o flyta runt 1-3veckor kommer de att tillsolut åka ner på botten, orkar du inte vänta kan du tvångsknyta de i en sten eller något som håller nere de :)
Växt odlare & Räkuppfödare!
60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *
Som de andra säger så är det en rot som kallas för Redmoor. De kan vara riktigt sega på att sjunka så där får man ha tålamod.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tack för hjälpen! :) Tålamod är dock inte min grej så får se om den hamnar i akvariet till slut….
#4 har du inte tålamodet så sätt fast roten på en sten med hjälp av gummiband, eller snören och sen täck över stenen med ditt grus/sand :) då slipper du tålamodet och om ca 1månad kan du nog ta bort snörena om du vill eller inte
Växt odlare & Räkuppfödare!
60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *
Dottern ville prompt ha en sådan rot ( fast mycket mindre) i sitt stora kar, jag löste det genom att silikona fast roten på en sten ( akvarie silikon) å trök sedan ner stenen i sanden så den inte syns :)
Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon