Drottningrasbora - video
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
Delar med mig en video med drottningrasboror. đ LĂ€gg dock Ă€ven mĂ€rke till den minsta som simmar lite för sig sjĂ€lv i bakgrunden. Söt liten krabat đ
Artbeskrivning om Drottningrasbora finner du hÀr: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/552117c8ce12c410f8001350-drottningrasbora
Hur mÄnga Àr de? Jag har haft KilflÀcksrasbora i flera omgÄngar och Àlskat dem. Funderar pÄ att skaffa nÄgon av dessa fiskar igen : )
Jag tror det ska vara 38 st om jag inte har rĂ€knat fel . KilflĂ€cksrasbora Ă€r ocksĂ„ en fin art. đ Att jag valde Drottningrasbora Ă€r för deras kraftiga röda fĂ€rg vilket piffar upp fĂ€rgerna i akvariet nĂ€r man har sĂ„ mycket gröna vĂ€xter đ
Vilken Àr minst av dem?
VÀldigt vackra fiskar, och charmiga. Jag har Galaxyrasbora, pigga smÄ rackare och vackra som smycken.
Jag tror kilflĂ€ck och drottning Ă€r likvĂ€rdiga i storlek. Ser man pĂ„ vĂ„ra artbeskrivningar sĂ„ sĂ€gs drottning vara mindre men jag funderar pĂ„ om det verkligen Ă€r sĂ„? đ€
Ja visst Àr dom usvead. VÀldigt vackra fiskar och jag har haft ett stort gÀng Galaxyrasbora ocksÄ och de Àr verkligen vackra de ocksÄ. Det blir nog att inskaffa sÄdana i framtiden .
Helt underbart đ
Ja visst Àr det Rovfisk. Jag Àr sÄ fascinerad av deras kraftiga fÀrger.
Fin film du gjort jens!đ
Medarbetare pÄ akvariefisk ifokus
#3 Jag har uppfattningen att drottningrasboran Àr slankare i kroppen medan kilflÀcksrasboror Àr mer runda och ser lite mer kompakta ut. Men i lÀngd Àr de ungefÀr samma.
// Lilo - medarbetare pÄ akvariefisk & gravid samt sajtvÀrdinna pÄ bortskÀnkes
Ok. Det finns nÄgon mer som ser ungefÀr likadan ut vÀl? Jag vill gÀrna ha en som ser ut sÄdÀr men vill att den ska vara sÄ liten som möjligt : )
Moskitorasbora kanske? :)
// Lilo - medarbetare pÄ akvariefisk & gravid samt sajtvÀrdinna pÄ bortskÀnkes
Ja den Àr ju grymt fin den med. FÄr fundera pÄ vilken : )