Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmÀnt
LĂ€st 951 ggr
[Jens]
2

Drottningrasbora - video

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Delar med mig en video med drottningrasboror. đŸ™‚ LĂ€gg dock Ă€ven mĂ€rke till den minsta som simmar lite för sig sjĂ€lv i bakgrunden. Söt liten krabat đŸ˜‰

Artbeskrivning om Drottningrasbora finner du hĂ€r: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/552117c8ce12c410f8001350-drottningrasbora

Lillyrod
0

Hur mÄnga Àr de? Jag har haft KilflÀcksrasbora i flera omgÄngar och Àlskat dem. Funderar pÄ att skaffa nÄgon av dessa fiskar igen : )

[Jens]
0

Jag tror det ska vara 38 st om jag inte har rĂ€knat fel . KilflĂ€cksrasbora Ă€r ocksĂ„ en fin art. đŸ™‚ Att jag valde Drottningrasbora Ă€r för deras kraftiga röda fĂ€rg vilket piffar upp fĂ€rgerna i akvariet nĂ€r man har sĂ„ mycket gröna vĂ€xter đŸ™‚

Lillyrod
0

Vilken Àr minst av dem?

usvead
0

VÀldigt vackra fiskar, och charmiga. Jag har Galaxyrasbora, pigga smÄ rackare och vackra som smycken.

[Jens]
0

Jag tror kilflĂ€ck och drottning Ă€r likvĂ€rdiga i storlek. Ser man pĂ„ vĂ„ra artbeskrivningar sĂ„ sĂ€gs drottning vara mindre men jag funderar pĂ„ om det verkligen Ă€r sĂ„? đŸ€”

[Jens]
0

Ja visst Àr dom usvead. VÀldigt vackra fiskar och jag har haft ett stort gÀng Galaxyrasbora ocksÄ och de Àr verkligen vackra de ocksÄ. Det blir nog att inskaffa sÄdana i framtiden .

Draken
1

Helt underbart 😍

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. LÄnghÄrig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Jens]
0

Ja visst Àr det Rovfisk. Jag Àr sÄ fascinerad av deras kraftiga fÀrger.

mimÄne
0

Fin film du gjort jens!👍

Medarbetare pÄ akvariefisk ifokus

Lilolizeit
0

#3 Jag har uppfattningen att drottningrasboran Àr slankare i kroppen medan kilflÀcksrasboror Àr mer runda och ser lite mer kompakta ut. Men i lÀngd Àr de ungefÀr samma.

// Lilo - medarbetare pÄ akvariefisk & gravid samt sajtvÀrdinna pÄ bortskÀnkes

Lillyrod
0

Ok. Det finns nÄgon mer som ser ungefÀr likadan ut vÀl? Jag vill gÀrna ha en som ser ut sÄdÀr men vill att den ska vara sÄ liten som möjligt : )

Lilolizeit
0

Moskitorasbora kanske? :)

// Lilo - medarbetare pÄ akvariefisk & gravid samt sajtvÀrdinna pÄ bortskÀnkes

Lillyrod
0

Ja den Àr ju grymt fin den med. FÄr fundera pÄ vilken : )