Mina akvarium nr 3!
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade er om hur det går med mina kar, så det är väl på tiden! Här hittar ni förra tråden: Mina akvarium nr 2!
Dessa kar har jag nu:
Juwel Rio 240L - Växtakvarium
Guldguramis, drottningrasboras, såkallade siamesiska algätare, amanoräkor, kuhliiålar, albinoancistrus, körsbärskräkor.
54L - Växtakvarium
Otocinclus affinis, amanoräkor
54L - Äppelsnäckor
Endast äppelsnäckor och sandsnäckor, karet skall avvecklas inom kort.
22L - Räkvas
Amanoräkor för tillfället
16L - Växt & räkakvarium
White pearl (Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. white)
**16L - Växt & räkakvarium
**Röda riliräkor (Neocaridina heteropoda var. rili red)
// Sofia
Följer😃 Såå snyggt räkakvarium😍
MVH: En djurälskande Clara
54 liter sällskap 10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvärghamstrar<3
Du har så snygga kar Roxie!
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Mitt 240L. Som just nu ser rent ut sagt fördjävligt ut :P
Det är också i ett make over-stadie.. Den stora busken (Hydrocotyle tripartita) har jag slitit ut då den växer värre än andmat. Den täckte botten så min bottentäckare (glossostigma elatinoides) inte ville växa. Så nu har jag planterat ut den och hoppas att det tar sig.
Bak i mitten sitter Pogostemon erectus som hade växt helt crazy bananas under min semester så den klippte jag ner :P
// Sofia
#3 och #5 Tack :)
// Sofia
Nu har svarta sakuror flyttat in i mitt nano som finns på bild ovan.
Mina white pearl som också syns på bild har flyttat till ett annat kar eftersom de kan korsa sig.
// Sofia
Lika vackert som vanligt. Du är bra på det där.
vilka fina kar du har🙂
Strunta i vad andra tycker och var dig själv.
så så fint!
Snygga kar 👍
Tack! :)
// Sofia
Är det pogostemon ereactus i det högre nanoakvariet, och vilken liknande i det vänstra?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Stämmer i det högra. I det vänstra är det guppygräs :P
// Sofia
Fina kar. Ska bli kul att se skillnaden m co2. Du kör inte med några bakgrunder?
Så fina! Måste bara fråga. Vad är det för lampor du har på dina räkkar? Letar efter en till vårt och dina ser ut att vara perfekta :)

#20 Det är standardlampan/filtret till Eheim aquastyle.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Fina akvarium & kommer följa för sådant här skapar inspiration.
Det är så fint i dina kar roxie! Blir väldigt inspirerad att införskaffa riktiga växtkar med co2 å soil när jag ser dina.!
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Sanslöst snygga akvarium och fantastiska fotografier. Jag är imponerad!
Alla barnen fiskar, förutom Kaj, han ligger i magen på en haj.
Tack så mycket :)
// Sofia
Black sakuras är det i alla fall. Skålarna är köpta på IKEA, sambon som hittade dem. Perfekta för matskål till räkorna. 4st för 19kr, tror att de hette "BLANDA".
// Sofia
Vad heter växten som man ser 5 st av?
Pogostemon Helferi :)
// Sofia
#29 Beställde även denna växt till mitt projekt så det blir 3 sorters växter så tack för namnet🙂
Vad är det för lysrör du har som ger ett sådant lila/rött sken i bakre delen?
#33 Växterna i sig är ju väldigt röda men lysröret lyfter fram det lite extra. Sylvania Grolux är det :)
// Sofia
Jovisst är det så, men ser man till din "gröna rot" så är det en avstickare där som plötsligt får en lila nyans. Det var det som fick mig att tänka att du har ett lysrör i den färgen.
Ja grolux har ett rött spektrum :)
// Sofia
Tack för bilden, väldigt givande. Jag kommer använda mig av bland annat aqua-glo som sägs ha en lite röd ton också. Det ska bli spännande att se hur det stämmer överens i praktiken.
Flora-glo är nog rödare än aqua-glo i alla fall, om du är ute efter ett riktigt rött ljus :)
// Sofia
Då tror jag aqua-glo passar mig bättre kanske. Jag är rädd för att fiskarna helt plötsligt ska bli lila då de simmar in i bakre delen.. tihi😃
Haha! :)
// Sofia
väldigt fina växter🙂
Strunta i vad andra tycker och var dig själv.
Helt underbara kar, följer såklart! :)
Nu var det längesen jag var inne här :) Ska se om jag kan uppdatera lite snart :)
// Sofia
Vad är det för gräs du har i 54-litersakvariet?
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!
www.marsvinspensionat.weebly.com - Marsvinspensionat