Fiskvakt är toppen!
Jag brukar alltid ha en fiskvakt oavsett om det är 1 dag eller 5 och senast var det 5 dagar och jag fick honom att bara titta in en gång om dagen och jag hade gjort matlådor genom att fylla mat i foliebitar och sedan hade jag kokt broccoli. Delade broccoli i rätt mängd och skrev en lapp hur han skulle sköta det hela.
Allt gick perfekt! Ingen övermatning alls och fiskarna och snäckorna såg ut att må lika bra som jag lämnade dem. Har ni samma tur som jag ?
Det är ordning och reda på dig jens!
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Haha, får hoppas det för jag vill ju att innevånarna i akvarium ska må bra.
Jepp! Vi har nog tur både du och jag Jens.
Har medicindosetter där jag portionerar ut torr maten. De som ska ha fryst mat, där lägger jag bara i en liten lapp med instruktioner. Den frysta maten ligger portionsförpackad på speciellt ställe i frysen. Det fungerar perfekt, dessutom brukar de även gå in och titta till mittemellan matningarna. Bara för att kolla av att allt är OK med tekniken 🙂
Du gör som jag och det är tack vare detta forum. Nu är det länge sedan jag fick detta tips så jag minns inte så noga vem som gav mig det men det är toppen.
Förr så bad man bara någon mata lite, så lite mat som möjligt men det funkade aldrig. De gav alltid för mycket mat.
Jag har haft fiskvakt en gång och då gömde jag alla fiskmatsburkar och ställde bara en färdig äggkopp med fiskmat för henne att hälla i akvariet mitt i veckan av vår semester. Så det gick jättebra med fiskvakten. Däremot hade pumpen klaggat igen så jag hade fått alger för första och sista gången. :) Men det var ju inte fiskvaktens fel.
Hehe Fruktzallad. Nu vet du hur du ska gå tillväga framöver =)
Matlådor är toppen! 😃
Jag gör såna till hundvakten redan så det är bara att köra på samma med de vattenlevande.
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
Absolut immobilized. Det är väldigt lätt att göra och man känner sig trygg att veta att det inte går fel.
#8 Nu har vi bara räkor. Men gubben ska väl sätta igång de övriga karen snart är det tänkt. Han hade Diskus förut. Underbara varelser.
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.