Bleknande växter
Tycker min flytormbunke (som dock är planterad) börjar blekna i topparna. Tog bort en större sten så den fick mer plats, har nya lysrör sen ngn vecka och även näring med JBL-kula. Den fick bra fart och började växa = hurra, men ser nu blek ut. Input ngn?
Jag tycker den ser väldigt grön och fin ut. Det kan vara näringen som får växten att ändra färg. Det behöver inte betyda att den mår dåligt alltså : )
Min dotter stoppade ner SJU näringskulor i sanden och alla mina växter gulnade och tappade alla bladen. Total övergödning. :) Jag kommer aldrig mer lita på dessa näringskulor. Inte ens en kula kommer in i mitt hus efter detta. Men jag tycker också din växt ser fin ut.
Ja, man får inte stoppa i för mycket och om det var mitt tips så var det att man skulle halvera dessa kulor för det räcker gott och väl och placera ut i akvariet och om jag inte minns fel så skrev jag max 5 halvor.
Fast jag vet inte om jag sa det till dig för det var fler som startade upp akvarium i samma veva men tror dock att jag hänvisade dig till tråden där jag pratade om JBLs kulor m.m. =)
Det var ingen som sa till mig att sätta i 7 kulor. Det skedde utan min vetskap kan jag meddela :)
Ja, jag förstod att den dotter var i farten ;) Sånt händer och det är olyckligt. Dessa sluga rackare 😃 … men de vill ju bara hjälpa till. Hahaha!
Jag tycker också att din växt ser väldigt fin ut =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag följde tipset och petade i halvor Jens - typ fem :) Och jo, den växer fint men har ljusnat påtagligt. Räkornas favorit så jag är lite rädd om den :)