Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1010 ggr
MsZ
0

Bleknande växter

Tycker min flytormbunke (som dock är planterad) börjar blekna i topparna. Tog bort en större sten så den fick mer plats, har nya lysrör sen ngn vecka och även näring med JBL-kula. Den fick bra fart och började växa = hurra, men ser nu blek ut. Input ngn?

MsZ
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild till ovan fråga

Lillyrod
1

Jag tycker den ser väldigt grön och fin ut. Det kan vara näringen som får växten att ändra färg. Det behöver inte betyda att den mår dåligt alltså : )

Fruktzallad
0

Min dotter stoppade ner SJU näringskulor i sanden och alla mina växter gulnade och tappade alla bladen.  Total övergödning. :) Jag kommer aldrig mer lita på dessa näringskulor. Inte ens en kula kommer in i mitt hus efter detta. Men jag tycker också din växt ser fin ut.

[Jens]
0

Ja, man får inte stoppa i för mycket och om det var mitt tips så var det att man skulle halvera dessa kulor för det räcker gott och väl och placera ut i akvariet och om jag inte minns fel så skrev jag max 5 halvor. 

Fast jag vet inte om jag sa det till dig för det var fler som startade upp akvarium i samma veva men tror dock att jag hänvisade dig till tråden där jag pratade om JBLs kulor m.m. =)

Fruktzallad
1

Det var ingen som sa till mig att sätta i 7 kulor. Det skedde utan min vetskap kan jag meddela :)

[Jens]
0

Ja, jag förstod att den dotter var i farten ;) Sånt händer och det är olyckligt. Dessa sluga rackare 😃 … men de vill ju bara hjälpa till. Hahaha!

mimåne
0

Jag tycker också att din växt ser väldigt fin ut =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsZ
1

Jag följde tipset och petade i halvor Jens - typ fem :) Och jo, den växer fint men har ljusnat påtagligt. Räkornas favorit så jag är lite rädd om den :)