Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 624 ggr
Liten boll
0

Sur rotstock

Vid kvällens vb så kände jag på min anubias och rotstocken var som en sur gurka och luktade sur. Någon som har nån gissning om varför?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

ElinvBorg
0

Rotstockar kan ruttna, har den varit nergrävd?

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Liten boll
0

Satt på en mangrover rot. Vad är anledningen till att de gör det?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

mimåne
0

Den ruttnar. Jag hade plockat bort de ruttna delarna och hoppats att den tar sig igen. En växt kan ruttna av många anledningar men något är det som gör/gjorde att den inte trivdes. Kan vara något som skadat roten också som gjort att den ruttnat där.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Liten boll
0

Hela roten va rutten så jag fick slänga hela. Kan det va snäckor som smakat på den så det va därför?

www.papillon.n.nu

[Jens]
0

Nej det är inte snäckor som har gjort att roten ruttnade utan det var helt enkelt fel på roten. Den passade inte att vara under vatten.

Liten boll
0

Okej

www.papillon.n.nu