Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 922 ggr
tidelidoo
0

Regnbågsfisk

En av regnbågsfiskarna har munnen öppen hela tiden och ibland vidgar den munnen. Är den sjuk eller är det ett normalt beteende?

Elin16
0

Vad menar du med vigar?

tidelidoo
0

Den öppnar munnen ännu mer.

[Jens]
0

Ingen av de andra beter sig på samma sätt ? Om inte så är det nog något galet men vad det kan vara är jag osäker på. Inga andra öppnar munnen som denna fisk?

tidelidoo
0

De andra regnbågsfiskarna vidgar också munnen men har munnen mer stängd efter det. Den här har munnen konstant öppen. Kan den lida syrebrist?

Lillyrod
0

Det är oftast inte bara en fisk i ett akvarium som har syrebrist. Det har de allihopa i så fall. Kan han ha någon skada runt munnen som gör att det ser lite konstigt ut? Säger som jag alltid gör : ) En bild?

tidelidoo
2

Ska försöka, men det är inte det lättaste och fånga den på bild för den är snabb som bara den.☺

tidelidoo
0

Jag kan tyvärr inte få någon bra bild på den. Det ser inte ut som någon skada men det är så svårt att bedöma. Kan fiskar bli av med "överläppen"?☺

Lillyrod
0

Genom skada ja men inte bara sådär utav sig själv.

[Jens]
0

Om det är så att den är skadad i munnen så kan fisken ha det svårt att äta och det leder tyvärr bara till bortgång. Hoppas det inte är så.

tidelidoo
1

Jag hoppas verkligen inte att det är så illa att den inte kan äta. Ska hålla lite uppsikt över den vid matdags.