Regnbågsfisk
En av regnbågsfiskarna har munnen öppen hela tiden och ibland vidgar den munnen. Är den sjuk eller är det ett normalt beteende?
Vad menar du med vigar?
Den öppnar munnen ännu mer.
Ingen av de andra beter sig på samma sätt ? Om inte så är det nog något galet men vad det kan vara är jag osäker på. Inga andra öppnar munnen som denna fisk?
De andra regnbågsfiskarna vidgar också munnen men har munnen mer stängd efter det. Den här har munnen konstant öppen. Kan den lida syrebrist?
Det är oftast inte bara en fisk i ett akvarium som har syrebrist. Det har de allihopa i så fall. Kan han ha någon skada runt munnen som gör att det ser lite konstigt ut? Säger som jag alltid gör : ) En bild?
Ska försöka, men det är inte det lättaste och fånga den på bild för den är snabb som bara den.☺
Jag kan tyvärr inte få någon bra bild på den. Det ser inte ut som någon skada men det är så svårt att bedöma. Kan fiskar bli av med "överläppen"?☺
Genom skada ja men inte bara sådär utav sig själv.
Om det är så att den är skadad i munnen så kan fisken ha det svårt att äta och det leder tyvärr bara till bortgång. Hoppas det inte är så.
Jag hoppas verkligen inte att det är så illa att den inte kan äta. Ska hålla lite uppsikt över den vid matdags.