Alger
Har hört att om man tillsätter algmedel i karet så dör även växterna, stämmer detta?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Nej växterna dör inte av vanligt algmedel. Vissa snäckor och räkor kan däremot reagera på det. I enstaka fall även fiskar.
Hur menar du med reagera? Hur vet man det?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
De mår dåligt av ämnena i algmedlet. Snäckorna kryper in i skalet och vill inte visa sig mm. Det ser man ju om djuren inte mår bra och uppför sig som vanligt.
Om det skulle hända, kan jag göra nått då?
www.papillon.n.nu
Vattenbyte : )
Algmedel rent generellt är inte något jag skulle rekommendera att använda. Jag tycker inte att det löser problemet med alger. Utan medlet slipper man också oroa sig för t.ex snäckorna =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Är det någon fara om jag behandlar med algmedel utanför karet och sköljer noga innan jag sätter in det igen?
www.papillon.n.nu
Vad är det du skall göra rent?
Plast växter
www.papillon.n.nu
Då behöver du inget algmedel. Bara en ny diskborste. Inget medel ; )
Ok
www.papillon.n.nu