Alger
Har sett bruna fläckar en bit nedanför kanten på sanden. Vattnet luktar även svagt surt. Alger? Vilken sort? Hur blir jag av med de?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Det är bara att skrapa bort dom, det är vanliga brun alger
Hur skrapar jag under sanden? Varför luktar det surt?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Det finns 4 olika andledningar, 1) att det är nystartat och att akvariet fått förlite ljus. 2)dåligt filtrering, 3)dåliga vattenbyten 4)att akvariet varit mörkt förlänge
Varför luktar det?
www.papillon.n.nu
Har ingen aning varför det gör det
Jag gissar på att du menar det bruna som sitter på rutan mellan glas och grus. Det är helt enkelt skit som har hamnat där. Du kan skrapa bort det men ta bara lite i taget eftersom det är mycket kemikalier i det . Jag brukar ta en liten bit en dag och vänta ett par dagar och sedan ta en liten bit till och till slut så har du fått bort det.
Okej. Ja jag menar precis där. Är det det som orsakar lukten med? Trode sandsnäckor fixa det.
www.papillon.n.nu
Nej, inte om det är skit och då menar jag avföring men det är inte bara det som fastnar vid rutan utan det är allt från gamla växter som har ruttnat, skräp, gammal mat m.m. Snäckorna hinner med mycket men inte allt och de äter inte allt och speciellt inte skit för det gör inte någon.
Jo mina elefantsnäckor äter fisk bajs
www.papillon.n.nu
Nej det gör dom inte. Inga snäckor äter bajs.
Snälla du, jag har ju själv sett när den gör det.
www.papillon.n.nu