Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1027 ggr
Scilla
0

Fästa mossa på rot

Jag har en fin rot med en skreva i som jag tänker att det vore trevligt om det växte mossa ur. Det funkar dock inte att binda fast den. Hur gör man då? Nät funkar inte heller. Fästa med nålar?

Lilolizeit
2

Superlim funkar fint. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Liten boll
0

Fiskelina funkar

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Lilolizeit
0

#2 Ts skriver att det inte går att binda fast den..

Scilla
0

#1 Antar att man då måste ta upp och torka den? Finns det inte otrevligheter i superlim? #2 Som sagt, det funkar inte att binda fast pga formen. Tidigare har jag använt fiskelina eller nätstrumpa.

Lilolizeit
1

Jo de måste man. Det är inte farligt att använda i akvarium. Det löses upp efter en tid men då bör mossan ha vuxit fast. Går det inte bara att trycka fast mossan i skarven?

Liten boll
0

Bild på där du vill ha mossan?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

mimåne
2

Tror Lilolizeit menar superlim för akvariebruk och inte vanligt superlim, visst? =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lilolizeit
0

Vanligt superlim (som alltså innehåller cyanoakrylat) funkar utmärkt mimåne. :) När det torkat så är det ofarligt, de är ångorna som inte skall andas in bara..

mimåne
0

Jaså, nämen att det gick att ha i akvariet visste jag inte =)

Scilla
0

Hm, jag kanske ska börja testa med att bara trycka dit? Kommer inte riktigt ihåg hur skrevan ser ut, men där var det ställe jag tyckte att det kändes mest naturligt med mossa.

Denna kommentar har tagits bort.
Scilla
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Provade trycka fast och det gick ju faktiskt utmärkt! Bara att hoppas att det ser vettigt ut sen :)

Vilda-Matilda
1

Trivs mossan kommer den att växa ganska snabbt

Lilolizeit
0

Va bra! :)

Lillyrod
0

Jag har aldrig bundit fast min mossa och den brukar sitta bra ändå : )

mimåne
0

Håller den sig bara där ett tag så hinner den nog växa fast =)