Det växer iallafall
Har du gjort färre vattenbyten än vanligt så är det nog en bra anledning till att växterna tar sig.
Ser ju riktigt bra ut Pluntan!
Tycker det märks bra att växterna trivs bättre nu, trott eller ej så ser fiskarna ut att trivas bättre å. Känns så sjukt bra när växterna frodas så.
Fast trådalgerna trivs också :-)
Skaffa amanoräkor så äter de trådarna.
Varit lite sugen på räkor eller en till fisksort i det karet. Men räkor kräver påläsning och och preppa filtret lite. Snålt om tid för det. Förresten det går platyyngel i det karet, gissar att de naffsar efter räkorna.
Fast köper du stora amanoräkor klarar de sig utan problem. Jag har de i samma burk som mina ctenopoma ansorgi och pelvicachromis taeniatus ciklider. De äter alger och mat som blir över från när man matar fiskar. Super enkla. Du tänker nog på små räkor som Körsbärsräkor etc.
Det gör jag nog, eller har för mig att amano e lite grönaktiga i färgen. Läste mycket för några år sedan om amanoräkan, men den infon e som bortblåst nu verkar det som. Tack för input! :-)
Amanoräkan skiftar gärna i färg. De kan se hemskt röda ut i tonen ibland också, eller blå =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus