Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 5444 ggr
Lillyrod
1

Dagens bild 2

Första tråden börjar bli seg så vi fortsätter här. Lägg upp bilder på allt du vill visa oss andra. Kommentera gärna 🙂

Länk till första tråden:

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/566ac77b8e0e74380e002dd8-dagens-bild?discussions-1

molam
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är jag för djur.. å varför ser det ut som om "Mamma" mosar mig? x3(BAra en bild som gör att jag följer detta)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lillyrod
3

Rastplats Albrunna Öland 7.45 i morse : )  Den högra skuggan är jag.

mimåne
0

Jag älskar att kika in här och titta på de vackra bilderna ni laddar upp. Livet är härligt kan jag ge som kommentar till båda bilderna ovanför =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

ElinvBorg
0

Vilken dag! Här i Västerås är det inte ett moln på himlen och 20 grader varmt. Fick en sådan sommarkänsla så passade på att måla naglarna ;)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

ElinvBorg
1

.

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

mimåne
0

Jag målar mina naglar året runt men visst är det något speciellt med att göra det utomhus en varm, solig dag! 🙂

Maleficum
3

Idag har jag träffat kameler! ❤️ Skulle vilja ha mina egna kameler!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
1

Har även varit uppe i skogen med brorsan och brorsdottern och "juant" (F är svårt att säga).

Lizelda
2

Thea_Thea lyckades övertala mig att jag skulle vara med i fototävlingen med temat valp så då fick jag ju pallra mig ut och fota lite.. Har inte använt vår riktiga kamera på år och dar så är rätt nöjd när jag hittar såna här bilder faktiskt 😃 Mitt lilla monster Nausicaä ❤️

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
0

#7 Ser Dromedarer och KAmeler! dom är ju så Fulsöta att det finns inte!! ❤️

#9 Nausicaä Sa att hon vill att bror Ohmu ska flytta från den "elaka" personen och hem till mig!! Hon är ju så fin så du måste lyssna på henne nu 😃

Maleficum
0

#10 Jo, var både kameler och dromedarer och kossor, getter, lamor, hästar och en massa hundar :P Men är mest förtjust i kamelerna, deras fötter är ju helt underbara! Och dem är verkligen stora!

[Jens]
1

Haha Lillyrod! Den högra skuggan är jag ;)) Stolpen mao .

[Jens]
3

En bild från vårt sovrumsfönster. Frost i gräset men solen lyser redan och säger att det kommer bli en underbar dag. Klippte gräset igår…

mimåne
0

Det verkar bli en underbar dag här uppe i norr också. ☀️Det är verkligen härligt att sverige blir så bortskämt med ett sånt fantastiskt vårväder så här tidigt. Fast å andra sidan kanske ni är vana vid det i söder, våren och sommaren är trots allt mycket längre där nere än vad den är här. Vi är nog en månad efter er om inte ännu mer.

Nicke_nice
0

Jag är överlycklig! Sommaren är påväg! På måndag ska det bli 20 grader i skuggan i lilla Skurup! =)

Lizelda
0

#10 Lillan, minstingen som jag flaskmatat med Ohmu, finns kvar och flyttar gärna till Sundsvall ;)

Maleficum
2

Vårt persikoträd blommar :)

Maleficum
3

Och Gletta har fått sommarklippning! Hon tycker ju det är så jobbigt med värmen. Första gången hon inte fått helklippning så får se hur det funkar.

[Jens]
0

Maleficum, Jag gav vår hund klippning över hela kroppen och han blev sååå glad över detta. Jag provade också att klippa så som du har gjort men han blev dock varm så jag fick klippa allt i alla fall till slut.

Maleficum
0

#19 Tidigare somrar har jag klippt hela henne men hon har ju så ont i ryggen nu så hon gillar inte alls att man håller på att raka där + att det känns bra med extra värme just där så hoppas detta ska funka för henne i år. Iallafall lite lättare för henne att svalka av sig (hon är helt nedrakad under magen men det syns inte på bilden). Verkar det inte funka får jag raka mer :)

[Jens]
0

Aha, då ska man vara försiktig. Förstår att du inte vill raka henne upptill. Glöm bara inte att klippa bort så mycket hår mellan tussarna =)

mimåne
0

Så söt Gletta är, vad hon liknar vår Donna =) Hur gammal är gletta och vad är hon för blandras?

Maleficum
0

#22 Gletta blir 12 år i augusti och hon är renrasig labrador! (Dock avlad för ledarhund/narkotikahund så inte utställnings- eller jakttypisk).

Lillyrod
3

Mitt absoluta favortträd. Magnolia i all sin prakt. Tillbringat eftermiddagen i solen hos min väninna som är ägare till detta träd. Sommarvärme fortfarande så det var tur jag smörjde in mej innan jag åkte dit. 

Är det någon som ser domherren i trädet? De ska inte vara framme i trädgårdar nu men ont om insekter gör att de kommer till fågelmaten här och äter. Helt orädda för oss.

molam
0

#16 Men Lillan låter som en Tik å tikar vill vi inte ha med hanarna ju D= dom har ju äntligen slutat bråkat sen Kazzie vandrade vidare D=

Lizelda
0

#25 Nyss hette det ju att Ohmu var krånglig för att det var en hane, bestäm dig så jag kan skicka iväg en valp nån gång xD

molam
0

#26 Jaaa! Men Shaggy är snäll med Hanvalpar har vi märkt nu! xD Men med Tikvalpar så när dom börjar att löpa så är Det kört å då är det krig för hela slanten mellan Speedy och Shaggy xD

mimåne
0

Nu har ni ju årstiden mycket mer långt gången än vad vi har här uppe Lillyrod, men jag har också sett och reagerat på att det är mycket domherrar framme även här. De brukar ju inte gärna komma fram om de så inte måste, som under den värsta vintertiden.

Draken
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Premiärturen som officiellt öppnr moptorsäsongen här i Sundsvall gick igår. 20 bilar slöt upp.

Nu kan man säga att det officiellt är sommar, har dessutom temperaturer uppemot 20 grader, och det är ju inte helt fel :p

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Gerbil2
1

En fin solnedgång fördomen går ner precis på det stället där det råkar vara en skorsten! 👌🏽

Gerbil2
0

Där den* 30

Lizelda
0

#27 Men vaf-n… Kommer spekulant på onsdag (eller nåt) och kollar på sista hanen, åker han inte då så får ni ta er i kragen och bestämma er!

molam
0

#32 men Ohmu xD

Lizelda
0

#32 Ohmu is gone! :< Och heter numera Pelle (jag försökte protestera..)

Draken
0

Ska dessutom inte in några fler hundar här just för tillfället, varken tik eller hane ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

molam
1

#34 Ger inte upp protesten!!!

#35 Men hallå!!! Vi planerar ovanför ditt huvud märker inte du det o3o x3

mimåne
1

En dagens bild från igår kväll. Njuter av solnedgången🙂

Lillyrod
0

Härlig utsikt.

Chocopops
1

Dagens bild, lungn vovve hysterisk nervös matte :-(

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

GuUuLd
3

Ett blommande träd vi har ute i trädgården, har inte koll på vad det är för något. Tog denna igår när solen var påväg ner 🙂

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Lilolizeit
0

Så vackert!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

-Cissi-
0

#39 vad är det för fel på den lilla vovven?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Chocopops
2

#42 livmodersinfammation :-(, hade jag haft pengarna hade jag opererat på stört , men inte lätt att få fram 12000 direkt :-(, men då hon inte har feber å inte direkt jätte almenpåverkad å alla amdra prover så som lever njurar va bra , fick vi gå hem med en antibiotika kur på 24 dagar, peppar peppar är hon faktist lite bättre i dag, men får inte lämna henne ensam hemma långa stunder å hon måste röra på sig rätt ofta så vart kommer ut, fördelen är att livmodertappen är öppen så de inte samlas , men va så arg i går ringde 3 olika kliniker först å ingen kunde ta emot :-( , i paniken Jag hade på morgonen tänkte jag inte på favorit kliniken först , men när jag ringt dom va de inga problem alls dom knöde in henne ändå :-D

Liten boll
0

#43 Hur har det gått med sötnosen?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Chocopops
0

Jo tack hon är piggare i dag :), orkar flänger promenader i dag å.sover inte fullt lika mycket :), äter allt jag ger henne :)

-Cissi-
0

Ursh vad hemskt! :( vad bra att hon mår bättre! Vad hade hon för symptom?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Chocopops
0

Ja :), enda jag märkte på henne va att hon åt mindre å att de rann var ur musen :(? Hade de inte gjort de hade jag aldrig fattat att de va de

mimåne
0

Men oj så tråkigt Chocopops, hoppas din vovve blir frisk🌺

-Cissi-
0

Ursh :S stakars vavva. Hoppas hon blir bra igen!

Chocopops
0

Ja :(, hade velat operera henne, men när man inte har dom pengarna å hon blir 10 år i höst å aldrig varit sjuk en enda gång i hela livet, då ångrar man lite att man inte tog försäkringen för 1,5 år sedan när hon å hennes bror flytta hit :(, Men hon är ännu lite piggare nu i kväll, busa lite förut å glädje åt brosan när han snott "hennes" säng :p å promenader går hon mer än gärna på :-)

-Cissi-
0

Skönt att det går framåt. :) kan nog vara bra att tänka på försäkring i framtiden? Dom täcker väldans bra när det är nått som måste fixas. Och kostar bara nån hundring i månaden.

molam
0

Täcker tyvärr inte äldre hundar efter 7 eller 8 så bra

Lizelda
1

#52 Beror väldigt mycket på vad man tecknar och vad man betalar

Chocopops
0

Vissa försäkring gar täcker , dock så är just shar-pei extremt dyra att försäkra över lag, då försäkringsbolagen anser att dom är mycket sjukare än andra hundraser :-/, vilket långt i från stämmer, min syster som fött upp rasen i ca 16 år har endast avelsförsäkring å har aldrig haft en sjuk hund under alla åren, men kan i vilket fall inte försäkra innan hon är frisk heller, men helt klart går de åt rätt håll, i dag har hon varit inne å väckt dottern å va super glad under tiden :) mycket piggare i dag :-D

Lillyrod
0

Så skönt att höra. Det är så jobbigt när djuren mår dåligt.

Chocopops
0

Ja de är de allt, är en väldans tur att vi hade i alla fall endel sparpengar, hade detta hänt när skattepengarna kommit ja då hade jag opererat direkt

molam
0

När Kazzies mamma fick livmoderhalsinektion täckte inte några Försäkringar vi hade x-x Så sen dess har inte vi våra äldre hundar försäkrade

Chocopops
0

Stämmer att vissa inte täcker å framför allt inte när hunden är över 8 år :/, vilket är kast då även dom blir sjuka, nu har jag nog tur då antibiotikan verkar hjälpa , men som veterinären sa, de är inte alls säkert den hjälper utan jag kan lika gärna få åka in akut med henne å operera i alla fall , å då får jag ta den smällen å betala de som de kostar helt enkelt

mimåne
0

Hemskt att det ska kosta så fruktansvärt när det gäller en familjemedlem som är ett djur. Hoppas att antibiotikan hjälper så att hon blir helt frisk och slipper gå igenom en operation.

Chocopops
1

Ja de är de verkligen :-(, men hon blir piggare å piggare, men de kan smälla till ändå :-/, men så länge hon inte hat feber är jag mindre orolig, hon orkar mer å mer nu :-), dagens morgon promenad va inte fullt så trött när vi kom hem :-)

Chocopops
2

Min vackra mal :-D

Lillyrod
3

Prydnadsäppelträd utanför min öppna balkong : )

[Grinch]
0

#1 så sööööööööt!

Lillyrod
4
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Bestämde mej för en promenad nu i eftermiddag för att komma ut lite och fick sällskap av den här söte killen 😍

Han heter Spike och bor granne med mej. Matte hoppar på kryckor så han tog gärna en promenad med mej istället.

GuUuLd
7

Dagens får bli på dessa två som jag och kompisen umgicks lite med idag 🙂

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Draken
4

Primadonnan (min näst yngsta dotter) När vi åkte på premiärturen med bilklubben :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

mimåne
0

Så fina bilder. Mera vill vi ha! 🙂

Lillyrod
4

Varsågod mimåne. En till dig 😉

mimåne
0

Oj så vackert! Känner doften nästan enda hit!🤤

Lillyrod
1

Jag vet att du sagt att du gillar dem. De har precis börjat slå ut och doftar underbart. Jag tog bilden igår.

Draken
1

#68 OHHHHH …Mera sånt 😃

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Lillyrod
1

Haha ja jag får väl ge mej ut med mobilen. Det finns mycket vackert i naturen nu. Fick båda vovvarna med mej ut på promenad igår men då blev det inga foton : )

Draken
0

Ja gör det 😃

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

mimåne
0

Här är syrenen långt borta ännu. Det är knappt att den har några blad ens, bara kala bruna grenar. Så roligt för dig Lillyrod att du får hundsällskap på promenaden, genast så mycket roligare att promenera då =)

Lillyrod
0

Ja visst är det. Igår var vi ute nästan en timme. Måste nog fråga idag så jag inte tar kål på de små. Jag är ju van vid större hundar som orkar hur mycket som helst 😃

-Cissi-
1

Jag har en liten hund och hon klarar gott en och en halvtimmes promenad utan problem ;) men det beror ju lite på hur mycket dom är vana vid. Är nog ute med min hund minst 2timmar om dagen vanligen mer

Lillyrod
0

Jag vet att hon ofta åker iväg och släpper dem så de får springa lösa och då är de ute länge. De tuffade på bra igår hela vägen så det är nog ingen fara : )

-Cissi-
0

Dåså :)

Lillyrod
1

Jag har hört någonstans att de mest utlagda bilderna på internet handlar om mat. Så…. Det här åt jag ikväll. 

Råstekt potatis med lök, köpt snitzel, paprika, äppelchutney med ingefära och citron och en glatt creme fraiche  😉

Draken
0

Det där såg väldans gött ut lillyrod  😎

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

mimåne
2

Matbilder gillas också starkt! =)

Här kommer en från mig.

Lillyrod
0

Rotsaker i ugn?

mimåne
0

Ja det är en blandad kompott av grönsaker som precis skulle in i ugnen =) Jag älskar grönsaker. Här var det paprika, squash, champinjoner, rödlök, morötter och sötpotatis. Serverat till en köttbit, örtsmör och grönsallad.

Lillyrod
1

Oh vad gott det låter. Jag håller på med en röra på stekpannan nu så jag får väl plåta när det är klart ; )

Lillyrod
2

Dagens röra. Potatis, lök, färsk vitkål, kycklingfilé, kidneybönor och en klick mangochutney/lime.

mimåne
0

Mmmm!!

Nicke_nice
2

Blev en åktur med mamma i hennes biuck idag! (Bilden till höger) Såklart fick min fina Flafy följa med, hon ställde upp som modell på bilden ;)

mimåne
0

Fin färg på bilen. Inte så där skrikande röd som de brukar kunna ha =)

Lilolizeit
2

Dagens bild och lunch :) omelett med broccoli, vita bönor och paprika :)

Lillyrod
0

Omelett är gott. Man kan ju peta i precis vad som helst som finns i kylen också ; )

Hells Angel
0

#89 Ser ju gott ut! :(

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Lilolizeit
1

Ja omelett är kanon! Det var jätte gott kan jag säga.. Lite pumpakärnor på det och lite créme fraishe till bara ;)

mimåne
0

Nammnammnam!

Maleficum
2

Äppelträd i blomning.

Lillyrod
0

Så vackert!

Oliviahack
1

Min lilla corgi Eila o svärmors schäfertik. Hon har valpar nu som är 5v 😃Inte alls gulliga….

mimåne
0

Din corgi är bara så gullig!

-Cissi-
2

Påtal om hundar så var jag på långpromenad med jobbet idag :)

Lilolizeit
3

Dagens 2 bilder blir på min balkong :)

Chocopops
2

Hade väll hoppats hinna hem innan värsta ring Blix å dunder skuren kom, men oj vad del jag hade :-P, två minuter efter vi gått kom ösregnet å efter 50 m gav jag upp att hoppa över vattenpölar :-P, va ändå en sjö i skorna ;-)

mimåne
0

Åh lilo kan du inte lägga in bilderna igen men rätt väg? Vill såå gärna kika på din balkong =)

Den där hundpromenaden -Cissi- hade jag också velat gå på. Så kul med så pass många hundar som kan springa lösa. Den lilla cocker spanieln som sitter och trycker i diket är ju bara för söt.

Lilolizeit
0

Jaså är dom åt fel håll igen! Typiskt! Ska se om jag får de rätt på telefonen..!

Maleficum
2

(Blir väl tyvärr på snedden nu). Lilla Leva! Min lilla favorit i Islandshäststallet.

MsZ
2

Har aldrig suttit så mkt i denna fåtölj som nu…..

Lilolizeit
0

Nu ska de vara åt rätt håll. :)

mimåne
0

Tack lilo! Så nyfiken på vad det är för träd du har på din balkong? =)

Lilolizeit
0

Det är ett vinbärsträd. Alltså en vinbärsbuske som klippts att se ut som ett träd.. :)

mimåne
0

Men så läckert!

Lilolizeit
0

Ska se om jag får en bättre bild på trädet :)

Lilolizeit
3

Här ser man iaf att de e vinbär :)

Lilolizeit
2

Bakat lite bullar till kommande kalas.. :)

Chocopops
1

en mega sur cilla som vet att hon skal till veterinären för nya prover å röntgen  😉

Lillyrod
0

Mmm vilka goda bullar. Det syns på dem : )

#112 Bara en tanke. Har du vovve sittande på golvet fram? Om ni skulle krocka och airbagen slår ut så blir det inte bra…. alls. Söt är hon i vilket fall : )

Chocopops
0

#113 ja tyvär får jag lov att ha det då jag inte har körkort å svärmor har plute liten bil 🤐, men den dan jag sjäjv får körkort är det kombi med dubbel bur bak som gäller , visst är hon  😉

Lilolizeit
0

Tack lillyrod! Dom är faktiskt bakade på dinkelmjöl och utan socker, fyllda med äppelmos, rivet äpple, kardemumma och kanel.. :)

Lillyrod
0

Men vad sugen jag blev på den bullen nu 🤤

Lilolizeit
1

Du är välkommen ;)

mimåne
0

Ja nu ser jag att det är vinbär. Så snyggt att klippa det till ett träd sådär. Passar ju jättebra på balkongen. Nu blev jag också sugen på något liknande men dessvärre är min balkong redan så full med diverse odlingar 🤔

MsZ
2

Har länge varit en #CCL frågan är om jag snart får utöka min CV med #CFL (Crazy Fish Lady) 😜

Lillyrod
0

👍

Maleficum
3

Är det detta man kallar lathund?

Maleficum
3

Har lite för stor tomt för enbart en kanin att hålla nedklippt men han gör sitt bästa. (Kollar man noga kan man skymta hans lilla tunga)

-Cissi-
0

Så söta dom är Maleficum! :D och ja det är en lathund du har i hundsängen ;)

Maleficum
0

#123 Han var så glad idag att det äntligen blivit svalt igen så han skutta runt som en hundvalp på lång promenaden! Man kan verkligen inte tro att han snart är 14 år med hjärtfel när han blir så glad.

Draken
1

Vad mycket härliga och underbara bilder 😍 Måste ta med mig kameran ut jag oockså, fast då lär jag väl regna bort och kameran blir vattenskadad ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

-Cissi-
0

#124 Vad roligt att han är så pass pigg för sin ålder :)

mimåne
0

Har ni inte haft sol idag Rovfisk?

Draken
0

Näh ingen sol. Solen försökte bryta igenom men lyckades inte riktigt :(

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Chocopops
2

När man ska resa bort över helgen å maken ber en skriva en lapp om vad han ska göra med akvariena :-P

mimåne
1

Hehe, låt honom inte se lappen innan du har åkt Chocopops😃

Chocopops
0

Haha han har inte sett den innan jag åkte då jag skrev den i morse :-P, men han har att att göra med mina akvarium ;-)

Lilolizeit
1

Var påväg ut då solen tittade fram men ångrade mig..

Lillyrod
0

Riktigt så svarta moln har vi inte här men det är grått. Varmt är det iallafall så jag klagar inte : )

molam
4

Skrotpelle har fått en helkroppsmakeover, spabad, massage av muskler, rakning samt kloklippning!

Nu behöver jag inte oroa mig för att skräp och Skit ska fastna i pälsen om vi drar i Skog och mark :p

Draken
0

Vad sur han ser ut :p

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Lillyrod
2

Tror jag det. Sitta där alldeles naken….

Chocopops
1

Varit ute med syrran å låne bilen BMW z3 cabb ;-), å blev en lite snygg bild nu i kväll :-)

[Jens]
0

Vilken stor och härlig balkong du har Lilo !

mimåne
2

Det blev en skogspromenad ikväll. Härligt med lite björk för en gångs skull =)

[Jens]
0

Verkligen fin skogsväg mimåne ! Så mysigt !!

mimåne
0

Ja det var en underbar promenad, 5km. Helt myggfritt fast det var vindstilla. Små porlande bäckar lite här och där längs med stigen och förstås en del fågelsång =) Men som du säkert vet också så är det inte samma sak utan hunden. Det blir inte helt perfekt när hon inte är med.

[Jens]
1

Kan förstå det mimåne. 🌺

-Cissi-
5

Igår var det 1års dag här :) min vackra tös har blivigt så stor.

-Cissi-
3

10veckor

Lillyrod
0

Vilken sötnos!

Maleficum
4

Nakenkanin ^^ Inte lätt att fota när han är nyklippt och full av energi.

[Jens]
0

Fin hund Cissi och fin kanin Maleficum. =)

-Cissi-
1

Tack! Lillyrod. ^^ Maleficum han är så fin <3 Blir mer och mer sugen på fler kaniner :P Tack Jens :)

Chocopops
2

Elsa dotter till min Cilla.:-D

-Cissi-
0

#149 Så vackert ansikte hon har :D

Lillyrod
0

Ja de har ett säreget utseende.

Maleficum
0

#148 Är också sugen på fler igen, men sen kommer jag på allt jag måste fixa som jag inte behöver nu (som högre staket och gömma sladdar mer ordentligt) om man nu inte hittar en till blind kanin då förståss.

-Cissi-
0

#151 ^^ #152 Jo det är lite saker som behöver fixas då :) fast höja staketet behöver man bara göra en gång ;)

Chocopops
0

#150 visst har hon <3 hon är en helt underbar hu d när man lär känna henne :-D

Maleficum
0

#153 Jo, men det är bekvämare att gå över ett staket/avgränsningar som bara är 35cm högt mot att komma över eller förbi staket/avgränsningar som är minst 1 meter höga  (beroende på hur hoppglada niner man har).

-Cissi-
0

#154 välldigt söt :) #155 inomhus kan det bli lite jobbigt med 1m avgränsning. Finns ju dock barngrindar om man vill avgränsa ett rum. Men 35cm är ju välldigt behändigt :) du får hoppas på en snäll nin som inte vill hoppa :P

Lillyrod
2

Idag har jag äntligen städat balkongen på framsidan. Det ska dit lite mer blommor och ev en tomatplanta med.

[Jens]
0

Jag vill också ha en balkong! Sååå mysigt =))

Lillyrod
0

Ja det är jätteskönt därute  på kvällarna. Skugga från 16 ungefär. Egentligen är det ju bara loftgången som blir bredare utanför köket. Tänker aldrig mer bo i ett hus med trappuppgång kan jag säga. Så skönt att kunna öppna rakt ut. Balkongen på baksidan är dubbelt så stor och inglasad. Den är inte städad…..

mimåne
0

Det ser ut som att du bor jättemysigt Lillyrod, mysigt grönt område. Tillgång till både balkong utan och med inglasning är ju perfekt🙂

Lillyrod
1

Ja det är ett fint område. Byggt i början på 80-talet. Här bor mest yngre som inte skaffat barn och köpt hus och sen de äldre som har sålt sitt hus 😃 Vi är några stycken som är mittemellan och några barnfamiljer som inte är intresserade av hus. Bra blandning alltså.

Chocopops
5

Blåst special bubblor med dottern i dag :-), dom typ stelna :-P

Maleficum
5

"Släck ljuset matte!" - Fjant i morse.

-Cissi-
0

Lilla fjant då :) morgon trött herre. Sån tur har jag inte med Alicia :/ så fort man rör lite på sej så flyger hon upp och blir glad och busig.. :P

mimåne
0

Det låter också charmigt -Cissi- =)

-Cissi-
0

Jo hon är super gullig men inte alla dagar man är så pigg på mornarna ;)

mimåne
0

Haha nä det förstår jag. Vi har en likadan hund i familjen. Hon vet att det är matdags när man kliver upp så hon blir superglad så fort man rör på sig. Även om klockan bara är sådär 1 på natten. Då får man säga åt henne att hon ska sova så blir hon tyst.. Tills nästa gång man rör på sig =)

-Cissi-
0

Haha :) klart man blir glad om det vankas mat ^^

[Jens]
4

Högtryckstvättat bryggan och nu ska jag bara vänta på att bryggan blir torr och sedan ska jag olja den. Kommer bli kanon!!

Maleficum
0

Man blir ju himla badsugen av den där bilden Jens!

[Jens]
2

Ja visst blir man! jag tog naturligtvis ett dopp när det var klart men kommer säkerligen bada fler ggr idag. Det är ju galet varmt nu men på ett positivt sätt för jag klagar inte på värmen.🤪

Chocopops
3

Lycklig dotter som.åker karuseller för alla första gången =-D

mimåne
0

Så härliga bilder =)

Maleficum
3

Pappa har suttit och scannat in massa diabilder och fick hem en cd för några dagar sen med diverse bilder. Hitta denna på min 7 års födelsedags tårta. Mamma gjorde ofta olika varianter av glasstårta, hade en båt något år minns jag :)

[Jens]
0

Jättefin tårta. vad använder din far för program/hårdvara för att scanna in diabilder. Jag har ofantligt många diabilder också som jag har tänkt att få digitaliserade.

Maleficum
0

Vet inte exakt. Vet bara att han skaffa en speciell scanner för just diabilder.

[Jens]
1

Okej, jag har suttit nu i 40 minuter och läst lite tester m.m. så nu ska jag iväg och köpa mig en diabildsscanner 🙂 Har ca 3900 diabilder att scanna in så det kommer ta sin tid men någon gång måste man ju börja…. 🤦‍♂️

mimåne
0

Vilken läcker tårta. Så kreativ mor du har =)

Draken
0

Hur mycket fina bilder som helst.

Och vilken tårta Maleficum

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Chocopops
1

I söndag va jag i väg å köpte 6 st cordysar panda ;-), då jag märk att malarna är alment lata :-/, nu inväntar skattepengarna så man kan gå banans på växter :-P

Draken
2

Dagens från engelska skolan i Sundsvall, där sonen gick ut nian idag.

På bilden, sonen med flickvän, lyckliga ungdomar, äntligen sommarlov ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
0

Så fina de är och så traditionellt, Rovfisk. Hoppas det går bra i fortsättningen för din son.

[Jens]
0

#180 Choco. Vilka malar är lata ? Tänker du på Ancistrus så är de nattdjur och föredrar att gömma sig undan lite och det gillar corysar också så härliga gömställen är bra att ha i akvariet.

Jag har själv alltid haft förkärlek till just pandor 🙂

Draken
1

#182  De är jättefina tillsammans. Hon har haft gott inflytande på min son, som har varit lite "bad boy" ;)  De har varit tillsammans i 8 månader nu, och det är bra gjort när man är 15 år gammal.

Jag tror faktiskt det kommer gå bra för honom, han har kommit in på förstavalet på gymnasiet, han fick mycket bra betyg från grundskolan :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Chocopops
1

#183 jo vet att dom är nattaktiva ;-), men ser dom sällan städa nattetid heller :p, men cordysarna gör ett bra jobba över sanden med ;-), när dom "bökar" runt med sina små munnar över den :), dom är underbart vara alltså :-D

[Jens]
0

Ja de är verkligen charmiga. Man kan verkligen inte låta bli att titta på dem =)

Ghostbuster_99
2

Min första kaktus har grott! Hoppas på fler inom en snar framtid!

Chocopops
3

Dottern har äntligen fått sin pol uppblåst :D

Maleficum
2

Har fullt med pilfinkar och gråsparvar som häckar under taken där jag bor så för några veckor sedan hittade jag denna lilla krabat som råkat komma in på besök.

Lillyrod
0

#188 Det såg riktigt skönt ut i värmen : )

#189 Hittade lillen tillbaks till resten av familjen sen?

Maleficum
1

#190 Ja, fånga in den och släppte ut den igen och den lyckades fladdra sig till familjen som satt i häcken och väntade :)

Lillyrod
0

Härligt!

[Jens]
0

#188 Vad gör man inte för barnen =)

Chocopops
1

#193 jo men precis ;) bara synd en annan inte får plats i den med :P

molam
1

Här är mattes lilla Skrutt, han vet hur han vill ha det, myspära

-Cissi-
0

Har varit hos vetten idag :( uttorkad och förhöjda levervärden. Hon fick stanna tills imorgon så ska dom ta och göra ett ultraljud och ge henne dropp.

Lillyrod
0

Stackars liten. Vad är det som är fel?

-Cissi-
0

Vet inte än :( dom hoppades ultraljudet skulle ge lite klarhet på vad som hänt med levern. Men mer än det och att hon är uttorkad vet jag inte..

-Cissi-
0

Nu ringde dom precis dom misstänkte nån bakterie/parasit hon kan ha fått i sej genom vatten utomhus ifrån. Det blir ett till ultraljud imorgon då hon var lite gasig så dom såg dåligt. Men det dom såg var bra.

Lillyrod
0

Då håller vi tummarna för att det är något som en medicinkur kan ta hand om så hon blir pigg igen.

-Cissi-
0

Aaa! Hon skulle få antibiotika och nått mot "lojheten"

Chocopops
0

#196 stackars liten ♡.. Här är några av mina nya nyförvärv älsklingar ;-)

Chocopops
0

Gasa bilden ville inte

Chocopops
0

Sista försök med bild då 😂

Draken
3

Mäkta stolt dotter med Jackfrukten hon satte som frö när hon började 6 års för 2 år sedan.

Hon fick jättemycket beröm av fröken, att hon har lyckats få plantan att överleva, och dessutom ha vuxit så mycket ❤️

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

mimåne
0

Ojdå! Snart är plantan lika lång som henne, få se vem som tar hem den kampen =)

Lilolizeit
1

Sonen blir 1år idag, så vi har haft kalas. :) bjöd på smulpaj, chokladbollar och bullar - sockerfritt, mjölkfritt å vetemjölsfritt och självklart massa frukt :) nam nam! Edit: pajerna var visst i ugnen på bilden. Haha

Lillyrod
0

Åh vad det ser gott ut. Jag som sitter här och börjar bli hungrig.

Maleficum
2

Parant, fyraårig ardenner jag red barbacka på idag! Lite öm i baken efter fyra timmar men så härligt och perfekt väder fick vi också. Han försökte senare sno våran matsäck vi hade med att äta i pausen.

-Cissi-
0

Vilken skönhet! <3 :D

Chocopops
1

Lille Karl-Bertil fångar en flinga ;-)

[Jens]
5

Vet ni vad… jag var iväg och köpte mig en micro-lins till min kamera och som alla vet så är ju akvariefiskar jätteroliga att ta bilder på för de står ju stilla och poserar !! Arrrrggggh! Blev ju tokig och inte är det lätt att ta bild på en Drottningrasbora men till slut ….. 🙂

Lillyrod
0

Tjusigt!

MsZ
0

Fin bild och fin fisk!!!

[Jens]
0

Ja jag blev nöjd med bilden 🙂 Har försökt med rödmunstetra men det var inte lätt minsann. Får försöka fler gånger ….. 😡😉

MsZ
1

Oh Captain my Captain 😂

Denna kommentar har tagits bort.
[Jens]
2

Yes, fick tag i en rödmunstetra som lugnade sig lite …. 🙂

Lillyrod
0

De är fina. Har tittat på dem i affären men de är lite för stora för mitt kar.

[Jens]
0

Ja de blir ganska så stora och är väldigt väldigt livliga och kan till och med hoppa ur akvariet så man bör inte ha alltför stora öppningar. Jag har ett gäng på 18 st i ett 375 L akvarium.

[Jens]
0

Bildtråd 2 börjar bli seg så en ny tråd är skapad och du finner den här:

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/5770ae058e0e744c1700093b-dagens-bild-3

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer