Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 3220 ggr
elinjosefiine
0

VAD FÖR MAL?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sambon har efter mycket tjat äntligen fått sin stora mal. Jag trodde självklart att han hade koll på olika sorters malar med tanke på att han så länge velat ha en mal (jag menar, har man intresse för något så brukar man sluka information som berör intresset.) Men faktumet är att han inte har den blekaste aning om vad han dragit hem för sorts "odjur". 😉

Hela kvällen har vi nu försökt googla fram något vettigt svar utan framsteg så jag frågar er, VAD ÄR DET FÖR MAL?!

Ghostbuster_99
0

Är lite osäker på denna! Men påminner den inte lite om L-021, L-023 (Pterygoplichthys pardalis)? Jag tycker det! 🙂

coffeeaddicted
4

Det där är nog en vanlig pleco. Eftersom ingen av er tycks ha koll på vad ni har köpt hem, har ni då koll på hur stor den blir och dess utrymme på krav?
Plecos blir upp till 60cm och vill ha absolut minst 600L i vuxen storlek.

elinjosefiine
0

Vi är medveten om hur stor den kan bli, jo. Men nu var ju frågan om någon kunde tyda namnet på sorten.

CaptainBunchie
4

Av ren nyfikenhet; hur kan vi veta hur stor den blir utan att veta vilken art det är? Eller har ni helt enkelt bara räknat med att det kan vara en pleco som blir så stor? :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Ghostbuster_99
2

L-021, L-023 är på engelska kallad för "Common Pleco", därav benämningen "Vanlig Pleco". Själv valde jag att inte använda den benämningen, då den lätt missuppfattas. Man kan även se på malen att den tillhör släktet Pterygoplichthys, ett släkte som med undantag av den karaktäristiska Joselimaianusen, som även den blir uppemot 30cm, består av giganter. :) Vilket långt svar set blev…

Draken
0

Det är en P. pardalis. Det är en Pleco och den kan bli uppemot 60 cm. Kräver minst 600 liter, gärna mer.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

elinjosefiine
0

Mannen i djuraffären sa det då vi snackade om storleken. Han benämnde säkert namn också men jag tittade så flitigt på annat medans han och sambon samtalade så hörde bara lite ytligt av samtalet