Tips på flytväxter!
Tänkte skaffa en flytväxt eller två !
Vilka är lättskötta ?
Vilka rekommenderar ni ?
Tacksam för all ev. hjälp/tips !
Jag gillar musselblommor :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Jag gillar också musselblommor. Hornsärv kan man ju låta ligga och flyta med.
Blir inte musselblommor stora?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Nej inte särskilt. Frogbite ser nästan likadana ut men blir betydligt större.
Blir frogbite större???
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Ja det blir de.
Hur stora blir frogbite?
www.papillon.n.nu
Ja när jag söker på nätet så hittar jag maxstorlek 50 cm. Så stora blir de nog inte i ett akvarium men om de trivs blir de bra mycket större än musselblommor : )
Okej.
www.papillon.n.nu

p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 120%; }
Tack för alla svar/tips
Glömde fråga …. om man har en eller två flytväxter stör detta de andra växterna i akvariet ?
Har dessa växter : Cryptocoryne wendtii, Echinodorus bleheri, Vallisneria, Sagittaria subulata.
Kommer dessa växter att påverkas negativt av eventuella flytväxter ?
Om du har mycket flytväxter så kommer det bli skuggigt under dem och då påverkas växterna för att de får mindre ljus. Man får rensa när de blir för många så går det bra =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag har salvinia natans ,den gillar jag. Växer på bra om det är mycke näring men är lätt att blocka bort om man vill rensa. Alla växter konkurerar med varandra om näring och ljus.
jag gillar oxå musselblommor, men har på senare blivit mer förtjust i grodblad (tror jag de heter) eftersom att de inte skuggar lika mycket.