Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: foder
Läst 1002 ggr
Babydino
0

Blood Worms GBG?

Vart i denna stad får jag tag på Frystorkade Blod maskar?????
Jag har ringt ett antal butiker i Göteborg och frågat efter blod maskar. Får då svaret att de inte har det, men att de har djupfrysta mygglarver.

Är mygglarver och blod maskar samma sak? Är väldigt förvirrad i denna vilda djungel.

Jag är ute efter frystorkade. Inte djupfrysta.

mejamylove
0

frystorkade borde finnas på burk, lik en vanlig fiskmatsburk. De innehåller dock inget som är bättre än vanlig fiskmat och all näring i är i stort sett borta eftersom det bara är torra spröda små bitar kvar av mygglarverna. Blood worms är röda mygglarver på svenska. Vad ska du ha dem till?

Babydino
0

Jag har en Venus planta och jag har läst på internet och sett på youtube att det är just detta jag ska mata min planta med i brist på flugor så att den kan växa sig stor och inte svälta ihjäl. (man får ju preparera dem då såklart)
Men om mygglarver och blod maskar är samma sak så är ju det bra, mindre bra är just detta att det står att jag ska ha frystorkade.

mimåne
0

Blodmaskar har jag inte hört talas om förut när det gäller fiskmat, men troligtvis är det helt vanliga röda mygglarver. De heter ju blood worms på engelska så direkt översatt blir det ju blod maskar🙂

Torkade röda mygglarver brukar man kunna hitta på burk i hyllan med fiskmat, men om de är frystorkade eller torkade på annat sätt vet jag inte.

Beställ på nätet? =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Babydino
0

Jag har sett att märket Tropical Fish har just frystorkade blodmaskar. Men ingen verkar ha just Blood Worms oavsett märke.

På nätet är det fyr frakt :C

mejamylove
0

#2 Prova köp frysta och lägg en halv kub på en bit hushållspapper och låt det tina, då blir det bara larverna kvar som du kan mata med :)

Babydino
0

Jag tänker att det rinner av massa näring om man tinar dem.

Jag länkar han som sade detta.
https://www.youtube.com/watch?v=uF48jPkPCxg

mejamylove
0

#6 Njaa, mest bara vatten som rinner av, den näringen som finns ligger ju i maskarna inkapslat.

ElinvBorg
1

Här finns till exempel och tror inte frakten blir så dyr. Ring och fråga i förväg vad frakten blir på produkten för att vara säker :) Blood worms är som sagt röda mygglarver på svenska. http://www.pwss.se/product.php?productid=866&cat=23&page=1

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Babydino
0

Tror de va 50kr för frakten på den sidan

ElinvBorg
0

Man vet inte frakten innan ordern är lagd på PWSS så därför tänkte jag att du kunde ringa och fråga innan. Jag betalade typ 17:- i frakt en gång när jag beställde medicin, beror ju på hur stor och tung varan är

Babydino
0

Ah okej :) Men det stället är legit?

ElinvBorg
0

Ja, jag har själv beställt där och många andra också. Har varit i kontakt med dem och de är väldigt trevliga och hjälpsamma också :)

Babydino
0

Jag undersöker länken.

Kul, ska kolla med dem då!