Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 778 ggr
atos
0

Fiskar/mat

Klarar sej fiskar utan mat Mån - Torsdag ?

I övrigt mat som vanligt..

Qurex
0

Någon gång då och då men inte varje vecka. Får de mat bara tre dagar/vecka kommer de inte må bra av. Det finns automatiska matare även om dessa fungerar främst för torrfoder.

[Grinch]1
0

Är osäker på det. Det är bättre om du köper tabletter som håller i en vecka som finns att köpa i djuraffären om du ska resa länge.

Lillyrod
2

Nej! Sådant sk semesterfoder ställer bara till det i karet. Fiskar har inga problem med att klara sig utan mat i 4 dagar. Det finns mycket i karet de kan pilla i sig. Som Qurex säger så är det inte bra om det blir varje vecka under en längre tid men annars går det bra utan mat.

mimåne
0

Är det bara en vecka? Ja de klarar sig galant!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

atos
0

Kommer att jobba borta under en längre tid, åker Söndag kväll kommer hem Torsdag kväll så det blir ju tre dagar kan man säga.

Så jag måste nog fixa någon som matar en gång därimellan tror ni det skulle räcka då eller….

Kanske man måste lägga ner detta med fiskar ett tag……

Ghostbuster_99
0

En foderautomat är annars ingen dum investering. Det är väldigt viktigt att du doserar rätt dock. Kontrollera att alla fiskar får mat och att det inte hamnar för mycket på botten så ofta du har möjlighet. Jag utgår ifrån att du har timer på ljuset.

Lillyrod
2

En foderautomat är ju bra så länge den funkar. Jag ser framför mej hur den släpper ner all mat på en gång 😉

Att någon kommer och tittar till fiskarna är däremot en bra idé. Allt kan ju hända. Doppvärmaren går sönder så det blir för varmt/kallt osv. Om någon går dit exempelvis tisdag och tittar till allt och matar så tror jag det blir bra