Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 949 ggr
eliinlee
0

Sjuk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man kanske inte ser så bra men vår fisk blev sån här under en dag (igår) och simmade då väldigt mycket på botten men idag simmar hon överallt som alla andra fiskar. Då jag älskar hennes färger och att det är min pojkväns fisk och inte min så vill jag gärna ta reda på vad som hänt och om hon lider? Läst om att många guppys blir sånna men då hon är så fin så vill vi gärna inte ta bort henne.. Någon som vet felet och om det kanske blir bättre? Behöver nån fler/bättre bilder så kan jag försöka ta de.

ElinvBorg
0

Jag ser inte riktigt, vad är det som har hänt?

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

eliinlee
0

Hon är krokig i kroppen😕

eliinlee
0
eliinlee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
ElinvBorg
0

Om hon blivit krokig i kroppen är det troligtvis pågrund av ålder eller dålig avel eller en blandning av de båda. Det finns nog inte mycket du kan göra tyvärr :/

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

eliinlee
0

Okej, åldern är det nog inte då hon är 3 månader :/ Men måste jag ta bort henne eller kan hon få leva? Tänker så att hon inte lider.. Detta är nämligen mitt första akvarium med fiskar och har bara haft det i ca två veckor

mimåne
0

3 månader låter som en ganska lång tid för dagens guppys tyvärr. De är hårt avlade och lever inte länge. Man har tur om man får behålla butiksköpta guppys i någon vecka.

Tyvärr så kan du inte göra mycket åt det här. Har fisken en gång blivit krokig så stannar den så. Det här påverkar henne alldeles säkert för hon får en rörelsebegränsning. Du kan nog överväga att låta henne få vandra vidare.

Medarbetare på akvariefisk ifokus