Dagens bild =)
Nu har jag funderat och funderat, och jag kom fram till att vi skulle ha en egen tråd för Dagens bild, så nu gör jag slag i saken :)
I dagens bild kan ni, alla medlemmar och även moderatorer, lägga in vilka bilder ni vill, fiskar, barn, husdjur, natur ….ja precis vad som helst 😃
Självklart får man kommentera korten, ge ros och ris etc. Men för enkelhetens skull, så lägger vi en gräns på 3 bilder om dagen, så man hinner titta genom alla bilder och beundra dem :D
Hoppas vi får se massa bilder på allt vad ni vill dela med er av.
Sätt igång 😃
Jag kan själv lägga ut första bilden, på mina underbara flickor som är 7 och 8 år gamla :)
Sötnöten 😍 Är det hon som är så himla mysig ?
Kikat igenom massa gamla bilder och hittade denna på en av mina kinesiska dvärgvaktel kycklingar!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
DEt är ungen hennes som är Mysig, mamma ^^ Hon är Ganska sprallig :p
Fvärgvaktlar är så sjukt söta!!! 😍
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#2 Så söt. Det fick mej att le stort.
Antaglinge så gör hon "wink wink" eller så är hon lite sur :p Men hon äär sjuksöt iaf! ^^
Tycker hon ser lite lömsk ut, som att hon varit och tjuvkikat i alla presenter och vet precis vad som finns i dem!
HAde vänner som döpte om henne till Grinchen fter att dom sett bilden 😂
Är det 3 bilder per person per dag eller 3 bilder totalt om dagen som gäller?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tre bilder per person per dag ^^
Jättefin Lillyrod!
Åh vad fin!
Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PM
Visst är hon söt. Jankie hette hon och jag kan fortfarande känna hennes öron mellan mina fingrar om jag tänker på det : ) Hon fick sluta sina dagar pga cancer dagen efter Estoniakatastrofen : (
Vilken söt 😍
Dagens bild får bli från 12-slaget ute på vår gata :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Vilken bild! Jättefin.
Oj, vilken kväll GuUuLd ! Fantastisk bild !!
Härliga bilder!
Håller med de övriga, fantastisk bild GuUuLd!
Jättehärliga bilder 😍
Hehehe #26 !
Hahaha flying dragon.. Jag blir ju riktigt rädd men tur är att det inte kommer eld …
Hahaha! Så roligt att se era bilder och passande kommentarer om dem!
Jens, det kan jag hålla med om, men han är betydligt snällare än vad han ser ut att vara på bilden, han håller precis på och trycker i sig en kackerlacka, gissa om han gillar dem……..
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Yuk! Det var inget trevligt monster du hade… Inget för mig minsann ;))
#26 😂 En liten tiger på jakt efter ett mumsigt mellanmål 😃
#28 Men gud vilken liten sötnos 😍
#33 Ja visst är han, ja kanske inte på just den bilden…..
Har haft honom ett par månader nu och han verkar trivas i terrariet. Han påminner lite om mig, seg som sjutton på morgonen, men piggare ju längre dagen går. 🙂
Virgil
Hehe flying dragon. Men visst är de för söta ändå men det var bara denna bild som var lite rolig =)
Dagens får bli på en galen hund i snön :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
#35 Ska jag vara helt ärlig så är bilden ganska typisk för honom, han är väldigt glupsk, brukar bara smälla till så käkar han upp sina kackerlackor, han påminner om husse när det gäller mat oxå, ja bortsett från stt husse inte käkar kackerlackor förstås….. Men han är jäkligt rolig, har väntat i flera år på att kunna skaffa mig en liten "skäggis". Får se om han får en flickvän framöver eller inte.
Virgil
Oj så trevlig och vacker bild GuUuLd! Det är en jättefin ras!
Tyvärr suddig (inte lätt att fota när den bara är 3 mm stor) men tycker det är lite häftigt att man ser rakt igenom den.
Vilken bild! Den är verkligen fin.
OJ vilken härlig bild :D
Tack så mycket! :)
Dagens får bli denna på min Hugo & kompisens Pumi Qina :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Våra hundar är jätteglada nu när det har kommit snö. De leker i den som små barn. Gräver, skruttar runt, gör djupdykningar i snöhögar och rullar runt i den. Stryker sina ansikten mot skaren. Dina vovvar GuUuLd ser också ut att trivas i snön.
#41 & #42 Tack :)
#45 Härlig bild! Inte ofta man ser Pumis heller =) min särbo hade en (vid namn Jycken) när vi träffades men han dog för några år sen pga ålder, men han var som valp även när han var nästan både blind och döv mot slutet.
#44 Fjant blir som valp på nytt när första snön kommer varje år! Kaninerna jag hade tidigare brukade gilla snön också, gräva tunnlar och hålla på (fast har inte blivit tillräckligt djupt för att se om Kenzie också gillar det). Kenzie vill alltid ut på morgon (och ofta även på kvällen) och iallafall ta ett varv på tomten innan han kommer in igen.
Jag hade kaniner förut och de gillade också snön. Precis som du säger Maleficum så gillade de att gräva tunnlar i den och hålla på! De var så söta :)
Var tvungen att leta upp en snöbild =D Har tyvärr inte så många av dem. Här är det Lupin som är i full fart att göra gångar i snön.
#40 Vilken fin bild ! Görläcker !!
Nämen så söta gerbiler. Inte visste jag att ni hade såna hemma bland alla akvarium också :)
Ja de är så söta såå… jag hade en virvelmarsvin när jag var yngre och det var himla skoj och efter det hade jag en guldhamster och i samma veva ett stort akvarium.
gud så fina gerbiler c:
👻🌛
Är min brorsa som tagit bilden (var på den tiden jag inte hade egen kamera). Gamla badrummet hos mamma och pappa innan väggen revs så gjorde vi en voljärdörr och hade zebrafinkar och gerbiler där inne (gerbilerna övertog vi från min kompis när hon inte längre kunde ha kvar dem, hon födde upp dem och ställde ut). Vi fick en hel del ungar av zebrafinkarna (tror det blev 21 totalt vara 1 vart hane, resten honor), de flyttade senare till Spånga gymnasium (de hade enbart fem hanar kvar) så alla deras nuvarande är ättlingar till våra.
Oj vilket paradishem de såg ut att ha där =)
#54 Sköna var ju att, eftersom det var ett gammalt badrum, det var lättstädat, bara ta duschen och spola (och hålla avloppet rent). Och Gerbilerna älskade sin grävhörna. Lite jobbigt bara när finkarna börja bygga bo bakom elementet.
Haha så söt kissemiss. Den där tassen som sticker fram känns så bekant. Jag är själv kattägare =)
Det måste ha varit riktigt skönt maleficum att kunna städa så enkelt. Jag ser att ni hade någon fikus där också, vilket perfekt val av växt i ett sådant utrymme. Bara duscha dem samtidigt som man duschar golvet o.s.v =)
#57 Hade bla benjaminfikusen där (som tyvärr inte finns längre sen mina kaninungar hoppa upp i fönstret och tugga av grenarna på den) som finkarna älska att boa i. Mina monsteror stod där ett tag också vilket resultera i små gångar i krukan för gerbilerna tugga upp avrinningshålen och kröp in i krukorna.
Haha så söta små rackare.
Vad har du i det karet molam? :)
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Helt tomt än så länge, startade det igår
#50 och #51 Här hemma är det rena rama zoo't ;) Molam har Gerbiler och hamstrar, hon har även 2 akvarium. I det ena har hon en slamkrypare (130 liter)det andra (nanot) är hon väldigt hemlighetsfull över, det är tomt just nu. Hon har snart knappt nog plats för sin säng på sitt rum (TV'n har hon redan kastat ut 😓) Men så länge hon sköter om djuren på ett bra sätt och låter dem få vad de behöver av vård,mat och kärlek, så låter jag henne hållas 😉
De tre minsta har varsin sköldpadda, sköldpaddorna är deras egna, men det är ,självklart, jag som har det yttersta ansvaret.
Jag har alla mina akvarium och familjen har 3 hundar , så som sagt ….rena rama zoo 😉
Fast KAzzie är min! Och mamma… Jag har 5 kar x3 Kuberna där snäckor ska få bo och Även saltvattenskaret! ^^
Ja, det stämmer ju faktiskt. Glömde bort snäckkaren och saltburken 😊
Dagens, motivet är som vanligt en hund 😐
//GuUuLd,
-IE Photography-
En väldigt fin sådan med : )
Men oj rackarns så söt hund Nicke_nice! Den där hade jag kunnat ta med mig hem på en gång. Helt bedårande! Vad är det för slags hund?
mimåne hon är en blandras! :) Hon har 50 % chihuahua 25% jack russel och 25% pomeranian, hon är en riktig blandras! :)
Jag tyckte väl jag såg terrier och chihuahua i henne men pomeranian var en kul överraskning. Nu när du sagt det så ser jag det absolut. Öronen och lite på pälsen! 🙂
Dagens, en frusen såpbubbla i snön :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Åh underbart GuUuLd!
Vilken häftig bild! Ser ut som en julgranskula :)
#74 Otroligt vacker bild!
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Häftigt!
Meen har inte varit inne här på ett tag och så hamnar jag i den här roliga tråden.
vilka underbara bilder och så kul att se en massa blandat från er.
Kan inte kommentera allt ju, men draken var frän trots att den tuggade kackerlacka (glä) 😃
#1 söta småprinsessor, men den var ju menad som en rolig grej åt småtöserna inte för att du skulle bli som en liten sessa själv och bli alldeles till dig toka. 😇
Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️
Ja jag tyckte väl jag såg en fullmåne och en gatulampa där!
Vilken läcker såpbubbla GuuLd :D
Mosnetrtrollet: Ja men bilden var ju så bra, flickorna blev alldeles till sig i trasorna och jag blev inte mycket bättre 😛
Ååh blir så sugen att testa såpbubblor i kylan.
Den är så läcker!!!
Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️
Vilka fantastiska bilder ni delar med er! Jag blir så avis!! Jag vill kunna ta sådana läckra bilder också!! 😭
gud så fin bild :)
👻🌛
Vilken vovve! #85. Vad är det för sort?

Här kommer min dagens bild, fotade denna på akvariet i Barcelona…Är väldigt faschinerad av rockor (framförallt undersidan.
Är det näsborrar som sitter vid munnen? Det finns även en video på youtube på just babyrockor, de har ju små fötter som används till vad?
Väldigt fin bild Sofiesen ! Jag vet alltför lite om rockor så jag kan inte svara på dina frågor men det kan säkerligen någon annan.
#87 hon är en blandras! Det finns en lite bättre bild på hon längre upp när hon var ute i snön, hon är 50% chihuahua 25% jack russel och 25% pomerania :)
aha, du menar inlägg #69 ! Den såg jag ju tidigare också och hon är ju jättefin! Guu vad jag saknar att ha hund men det kommer bli en hund snart igen ;) Har bara inte bestämt mig vad för ras. Troligtvis en labrador men är inte riktigt säker.
Men himmel. Ser rockor verkligen ut sådär på undersidan? Jag trodde ärligt talat att bilden var konstgjord på något vis. Den ser ju helt galen ut den där varelsen.
Ja, det på bilden är en stingrocka men ser mer ut som en mosad bebis..hittade videon som jag skrev om, hoppas att det är ok att länka här. https://m.youtube.com/watch?v=fqwT7XIot_E De ser verkligen underliga ut under speciellt med de små benen som de sprattlar med
Så söt Gizmo är! Åh va härligt med en liten pratkvarn. :) Min katt svarade också när hon sov ^^
Jättesöt Lillyrod! Minns när vi hade marsvin, de är så härliga och roliga små djur :)
Sofiesen, man får länka på sajten 🙂 De var de små benen jag också tittade på som såg mycket märkliga ut. Nästan lite skrämmande. Det hade varit intressant att veta om benen är något de använder idag eller om det bara är något som i utvecklingen blivit kvar från hur djuret levde tidigare.
När rockorna "kryper/simmar" längs med botten så ser det ut som att de använder sina enorma fenor men kanske hjälper de till med benen genom att sparka lite i botten? 😛
Minns när min kompis familj skulle flytta och vi skulle vara djurvakt när de hade visning på huset. Vart ett jäkla liv i datorrummet varje gång man gick dit! Dem hade just då fyra kaniner, åtta marsvin (hennes syrra födde upp marsvin) och en råtta med tio ungar (ett skolprojekt).
Oj 8st marsvin, vilken flock! Jag hade tidigare tre, och sen två stycken och det var nog så livat med bara dem, haha. Man kunde inte öppna dörren till kylskåpet utan att de startade pratkvarnarna =)
Var ett helt litet zoo hemma hos oss den helgen, hade ju själv kanin, fåglar, dvärghamster och fiskar på den tiden. Tur man har snälla föräldrar! (och en djurtokig bror som är bra på övertalning).
Hajbebisar på Havets hus i Lysekil, gammal bild jag tog för ett bra tag sen (2008). Minns tyvärr inte vad för sorts haj det var men tror det kan ha varit småfläckig rödhaj (är iallafall någon sort som går att hitta i Svenska vatten).
#94 Vilket sötnos!
En hund för ovanligheten skull 😃
//GuUuLd,
-IE Photography-
och en till 😃
//GuUuLd,
-IE Photography-
Åh vilka härliga bilder!
Det är verkligen roligt att det kommer så många fina djurbilder. Alla är verkligen supersöta och har sin charm!
Jag känner att jag också vill bidra så jag visar en bild på en fågelunge jag hittade en sommar när jag var och badade med hundarna. Fast egentligen var det fågelungen som hittade mig. Den kom springandes och pep som om jag vore Mamma. Den var alldeles nykläckt för den hade fortfarande äggtanden kvar på näbben vilket syns på bilden. Kanske var jag den första fågelungen såg så att den verkligen trodde jag var mamman 🙂
Kan ni gissa vad det är för en art? Jag har svaret sen🙂
Gud vilken söt! Ser ut att vara någon form av vadare. Kanske en enkelbeckasin?
Bra gissning Maleficum! Jag trodde också att det var en enkelbeckasin först, men det är en annan art, om än den är lik enkelbeckasin 🙂
En dubbelbeckasin då? ;)
vilka härliga bilder :D
Haha nej inte det heller maleficum ;)
Gossar på en 😊kulla!
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Morkulla var rätt svar! 🙂
#119 😃
Är du fågelintresserad Taggeman?
Om jag inte minns fel så postade jag bilden på fågelungen på den sajten när jag hittade fågeln. Kanske var det till och med du som svarade med att det var en morkulla.
Jo jag var en av dom inblandade. Det var en söt liten krabat du hade i handen. 🙂
Jag har också ett intresse för fåglar, eller kanske mer generellt för naturen. Ser jag något nytt vill jag gärna veta namn och att lära mig att känna igen den/det.
Fina bilder!
Jättefina bilder 🙂
Bildbevis på att jag faktiskt kan påstå att jag kan läsa hundars tankar (den här gången i varje fall 😛)
"Kazzie tänker: Lillhusse skall klia mig istället för att leka med datorn, den är bara tråkig, jag är mycket roligare" 😂
Nu har vattnet klarnat upp en hel del under natten. Är fortfarande fullt med små luftbubblor på vissa växter. Alla fiskar verkar pigga och glada trots all stress igår med flytt hit och dit. Får se hur fort det tar att växa upp och bli en djungel igen, ska nog försöka hålla ner anubisarna lite mer så inte de tar över helt igen. Kanske försöka få fast lite mossa på stockarna också.
Så fint du gjort det Maleficum! Vad är det för bottenmaterial du bytt till, någon typ av bränd lera?
Japp, bränd lera. Helt enkelt Coops kattsand :P Har tidigare bytt till det i mina mindre kar och tycker om det jättemycket (och räkorna gillar att lyfta runt bitarna). Lätt att plantera i. Ända är väl att det är såpass lätt att det gärna flyger när man ska fylla på vatten om man inte är riktigt försiktig. Nu ska jag bara bestämma om jag ska byta i mitt sista kar också eller inte. Har mörkt grovkornig sand i det och trots sandsnäckor är det helt kompakt i botten. I vilket fall som helst ska detta få en ordentlig omgöring och rensning av växter, planerar även på att flytta ut nuvarande fiskar och räkor och införskaffa slöjstjärtar igen :)
Det ser inte ut att vara det bästa underlaget för att åka madrass Molam..😃
Hahah nope, därför Tjejerna inte fick sitta på där ;) Det var bättre underlag där vi tränade ^^
Så roligt ni måste ha haft, ni och hundarna i snön. Jag är så glad att det i vinter inte bara kommit snö här uppe i norrland utan även längre söderut för jag tycker alla barn här borde få ha snö om vintern. Jag är så glad för deras skull och det värmer att se din fina bild molam från eran lek i snön🙂
E bara tvungen att dela en bild på våra helknasiga sköldpaddsbäbisar X3 Här kommer man för att fylla på vatten, så ligger den ena på den andre och sträcker ut alla 4 tassar XD knasbollar <3
Så söta!
Inte lätt att fota så det blir skarpt men idag fick min slöjstjärt lite bakgrund. Har slut på idéer vad jag ska måla just nu nu.
Maleficum, du som är intresserad av fåglar, har du målat några sådana?
#138 Var ett tag sen jag gjorde någon fågel faktiskt. Men gjort det tidigare på både glas och porslin.
Även i sån "löstagbar" färg =D
Så kreativa och duktiga människor det finns. Jättefina verk ni gör =) Man ser direkt att din fågel maleficum är en undulat
Var en av mina dåvarande undulater som var modell för den.
Undulater är något jag hade velat ha om jag bodde på en varmare plats. Tänk att kunna få ha en stor bur utomhus med kvittrande undulater.
Mina bodde ute hela sommarhalvåret både där jag bodde då och främst på landet (för stugan var för liten att få plats med oss, alla undulater, papegoja, kaniner och hundar :P). Tyvärr mådde jag så dåligt och hade problem med migrän under perioden jag flytta tillbaka till Stockholm och fick göra mig av med dem (deras tjatter är inte mysigt vid migrän). Men kan sakna dem riktigt mycket ibland, även om det var lite knöligt ibland att alltid ha dem friflygande för man fick inte ha maten ifred. Speciellt Fjalar var väldigt på när man skulle äta (han var som en bumerang). (En liten kort film när han bryter sig in i fröbehållaren). Han älskade min brorsas papegoja och lärde sig härma honom.
Undulater är härliga. Jag har haft flera stycken och de var alltid lösa i lägenheten. Min lilla hona Vicky läxade upp en stor Berner senner som jag var dagmatte åt så han vågade inte gå förbi hennes bur och ut i köket för att dricka utan att jag följde med haha.
Hur fungerar det med friflygande fåglar, flyger dom inte ut när någon kommer/går? Bajsar dom inte överallt?
Jag kommer ihåg när jag gick i typ 3an och en lärare hade med en fjäder från sin undulat som han råkade klämma i en dörr.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Nä mina flög inte ut. Bodde i en vindsvåning och hade takfönstren öppna men de stannade snällt kvar hos mej. Däremot fick jag besök utifrån av både en skatunge och en stare : ) Jo de bajsar överalllt.
Har som myggnät/nätgardin man kan dra för till hallen så man kan gå in och ut utan att fåglarna flyger ut. Mina duvor ville gärna följa med annars. Har även "gardin" (såhär på vintern med extra filt mot kylan) som hänger för altandörren så kaninen kan hoppa ut och hunden kan gå ut utan att duvorna följde efter.
Nu när jag har kanariefåglarna så bor dem i bur just nu. De är lite för små för att ha helt koll på och göra helt säkert här hemma, har för stora springor ner till akvarierna bla och har tyvärr redan råkat ut för att en undulat lyckades ta sig ner i en minispringa och drunkna. Sen har jag för mycket krukväxter nu som jag inte vill få uppätna.
Kanske man kan ha blöja på dem för att slippa bajs överallt i hemmet? 😛
Det finns faktiskt för papegojor, heter flight suit ;) Men är ju knappast något man vill ha på dem hela tiden men praktiskt om man har en tam goja man vill ta med hem till andra.
Men ofta har dem sina favoritställen att sitta på där de oftast bajsar, jag använde IKEAS billiga ytterdörrsmattor på dem ställena, lätta att göra rent.
Tiden går fort, 11 år sedan jag tog denna bild på Amy som hellre var med mig än de andra kanarierna jag hade då. Tyvärr fick hon fotskabb som trots medicin inte ville ge sig och slutligen resultera i infektion i fötterna så fick avliva henne. Jag gjorde aldrig något för att försöka få henne tam men hon älska att sitta mitt i boken om man försökte läsa och som alla kanarier så älskade hon sallad!
Jag har hört talas om att det finns för papegojor men tänkte att det kanske gick att göra likadant även för mindre fåglar. T.ex om man har burfåglar som man släpper ut och låter flyga fritt t.ex en gång per dag så hade man kanske kunnat använda en sån lösning för att slippa bajset 🙂
Det största problemet med de små fåglarna att ha flight suit är väl att de för det första måste vara tama för att man ska få på dem, sen känns de lite väl klumpigt för små fåglar. Sen med tanke på hur ofta en fågel bajsar (ungefär vart 20 minut) så får man nog byta rätt ofta.
Nu ser karet i inlägg #130 ut såhär istället! Betydligt färre växter.
Jag tycket inte det övriga bajsandet är så jobbigt för min del, för det brukar vara rätt lätt att städa bort. Men mina duvor sitter gärna på mig och det värsta är om de bajsar i håret eller på de precis nya rena kläderna XD Men jag tycker det är mysit att ha dem ute och de + undulaterna behöver ju sträcka på vingarna :3 *bara för att sticka in en liten kommentar X3*
På tal om att yngla av sig - det här blev resultatet efter att ha köpt tre stäpplämmel"bröder" 😉
_No way! Yes way!
Här är två djurslag som inte ynglade av sig. Illern Maja och degun Mini.
_No way! Yes way!
#156 Coolt!!! Räknas stäpplämmel som ett exotiskt djur, eller har de samma bestämmelser som hamstrar? Och går dem att ha i grupp? (Har haft hamstrar i många år, men den där var ju UR söt!!) :D
#154 Nu börjar jag ju sakna mina duvor! De är ju så härliga dem små skrattisarna! Ser att du också har "dörrmatta" till dem.
#159 Jag förstår det! Vi har haft undulater i alla år, men duvorna är något av det bästa vi skaffat!! :D Dock har vi en förmycket som vi letar hem åt ;) Ja jag håller med om att de mattorna är lätta att tvätta :3 och duvorna älskar att sitta på dem ;) hunden också XD Det är väldigt mysigt att vakna till deras kuttrande :3
Jätteroligt att få se bilder på era djur. Så fina de är allihopa. Jag ser gärna mer =)
Mitt vackra Gotland
Dagens får bli denna från min och vovvarnas skogspromenad :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
#164 Ser härligt ut, hade gärna haft snö ett tag till :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Dagens får bli tollaren Rosso som var här och lekte med mina vovvar förut :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Tollare är så fina hundar! De är verkligen en av mina favoriter =)
Så idag har jag försökte klippa Kenzie, tar ju miljoner år då han inte vill ligga still om ingen gosar med honom så 2/3 av tiden är ren kel tid. Dock är det fortfarande bakbenen kvar (den svåraste delen) då de inte var så enkla att komma åt :P
Det är något som gör att Fjant gärna använder alla (utom mig) som huvudkudde, till och med Kenzie som han normalt sett inte alls vill ha nära sig.
En busig Hugo efter att han hade ätit frukost imorse :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Jag älskar era djurbilder. Får inte nog av dem! 🙂
Sötnos. Det kliar i fingrarna att få dra lite i de härliga öronen ; )
Haha ja visst gör det. Öronen är så härligt mjuka och lena på henne.
Åh Irländska varghundar :D
Denna dam heter Olyst och är nog i hemlighet fotomodell. Normalt sett ser man aldrig ögonen eller mule på henne då hennes pannlugg är så lång och hänger i vägen. Så fort jag tog fram kameran så ruska hon på huvudet så luggen hamna på sidan! Senare när vi skulle ta in dem så var pannluggen som vanligt hängande och täckte allt och inga försök att få bort den ur ögonen.
Så fin hon är, Olyst. Får jag fråga varför pälsen ser så märklig ut? Är hon rakad på sina ställen? =)
Hon är rakad på halsen och vid sadelgjordsläget. Det förstärker mest att halsen ser smal ut speciellt då hon har så lång man.
Tyvärr inte helt lätt att fota islandshästarna, dem är för sällskapliga :P
Åh så söt!
Nämen vilken liten skruttefis, det där ansiktet var så gulligt! =)
Vilken liten sötnos!
Jättehärliga bilder :)
Jag har lärt mig göra mormors rutor. Ä en liten bebisfilt till en kompis kommande unge :)
Så fin. Det var länge sen jag virkade något : )
Tack Lillyrod! :) Så himla kul att virka, lärde mig det för några veckor sen, å de va på tiden. :)
Jättefin Lilolizeit. Jag har glömt bort både hur man virkar och stickar😕
Bjuder på en tulpanbukett :)
Å så fin. Jag har en i gult sen påsk men den börjar vissna nu tyvärr.
Fortsätter med blommor, en liten krokus 🙂
//GuUuLd,
-IE Photography-
Ca fem minuter gammal hanvalp :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Vilken söt liten valp. Jag var inne hos grannen i förrgår och hälsade på 5 veckor gamla Pommerianvalpar. En av dem försökte äta upp min tumme men se tänderna var för små även om de var vassa : )
Men vaaad.. 19 grader? Det måste ha blivit något fel, här ligger vi ju fortfarande vid nollan och det är minus om nätterna ännu.
Det var uppe på 21 grader innan det vände nedåt igen. Jackan åkte av på eftermiddagen och det var helt underbart. Idag har det varit 12 grader som mest och regnet har hängt i luften nästan hela dagen.
Helt otroligt. Här känns det långt borta. Vi har också haft nederbörd, ibland regnar det, ibland snöar det. Det kom riktiga bomullstussar när vi satt och åt middag sambon och jag. Nu tror jag att det regnar igen, såhär alldeles lagom tills jag och hunden ska ut på promenad. Snön packas hur som helst ordentligt nu och smälter i rasande takt. Man kan till och med skymta gräs längs husknuten nu =)
Fjant hälsar på Tiger som sitter och solar sig utanför en sjöbod ute på Dunnholmen.
Också ett sätt att somna på 🤦♂️
Nämen så gullig. Det där såg inte ett dugg bekvämt ut..😃
Här är i norra Värmland är det ännu vinter..
Åh det här har jag längtat efter, att få se bilder på dina marsvin och deras boende! Så otroligt söta. Men var försiktig med gräset så här i början, för mycket av det goda för hastigt var vad som gjorde att mitt sista marsvin tog sin sista vila. Det var det första sommargräset han fick som blev för mycket efter en lång vinter utan gräs.😕
De bor i en bokhylla som ligger på "rygg". Innermått 58x190 så de har gott om plats att röra sig på. Just nu är de ute på köksgolvet och röjer runt. Släppte ut dem när jag kom hem nyss.
Det är inte så mycket gräs som det ser ut. Det ligger uppe på höet. Det var så mycket som jag fick plats med i en näve. De måste vänja in sig innan jag kan plocka i påsar till dem ; )
Ja precis =) Nog förstår jag att du vet sånt där redan, men min omtanke gjorde att jag var tvungen att säga det ändå i och med att jag själv haft dåliga erfarenheter av det. Jag njuter av att se din bild på marsvinen och föreställer mig dem ute på ditt köksgolv. Så mysigt. Jag fylls av välmående när jag tänker på hur lyckliga de måste vara =)
Jag förstår precis att man blir orolig när man varit med om något tråkigt själv. Jag passade på att göra rent hos dem nu när de ändå var ute och då upptäckte jag att de bitit loss röret till vattenflaskan. Den var ju tom och sågspånen blöt. Det är inte första gången de gör det. Tror på brun jäkelgris som är skyldig. Alltså fick jag hälla ut hela säcken igen och leta igenom efter röret. Hittade det iallafall men fick ju släppa in dem igen för de måste ju va törstiga. Det var dom….
Hur tror ni en annons för denna bil skulle lyda? Det är en hel bil och den har nog stått i skogen ett litet tag iallafall.
Ett projekt för den sanna bilälskaren? Haha :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Finns en till bil på samma plats som är i lite bättre skick ;)
Miljöbil? :D
#216 Finns du i fb-gruppen Övergivna platser? De platsar där 😃
#218 Har inte facebook :P
#219 Gå med bara för gruppen, den är helt underbar!
#221 Är det Dieselråttor eller sjömansmöss du har? ;)
Gerbiler?🙂
Hade de fått bort metallröret Lillyrod? Det var väl ena rackare!
Japp de sliter bort metallröret. Jag brukar trycka in det med ojämna mellanrum när jag fyller på vatten men nu hade de lyckats iallafall. Cayenne brukar leka med det. Hon springer med röret i munnen och ruskar på huvudet och då klickar det ju av kulan inuti. Knäppa djur.
Haha men så busigt =)
Snurr på stan igår kväll. Bilarna har börjat titta ur garagen, så nu känner man verkligen att våren är här 😃
Inte dagens bild, men tidigare i veckan. :)
Våra två överlevare, Goro Miyazaki och Hayao Miyazaki, 1,5 v ❤️
Lilla Fjanten och Kenzie. Älskar när man lyckas få med båda på samma bild!
Lämnade du hans svans?!
#231 Vad tjusig han blev!
#232 Jaaa, Man måste det Annars slår dom sönder svansen om dom viftar med den v-v Vi lärde oss det den hårda vägen, från början när vi Rakade Ceasar så tog vi alltid svansen med, men en dag Slutade det med att han hade Brutit den på 2 eller 3 Ställen för han viftade så Mycket med den. Beardisen har Extremt tunn svans x-x
#233 Visst blev han! =D HAn är så nöjd! ^^
😂
Idag hade jag och pappa vårt födelsedagsfirande med fika. Så här såg det ut innan alla kom. Jag har gjort tårtorna och mamma har gjort citronpajerna.
Och en stund senare när man kikar ut genom fönstret ser det ut såhär.
🤤
Fick du vara pigg och kry på kalaset maleficum? Och grattis till dig =)
Piggare iallafall och känner större lust att göra något annat än bädda ner sig i soffan med djuren och känna sig ynklig. Ögoninflammationen är i princip helt borta, och snuvan är så gott som över, men fortfarande halsont och slem och rethosta och mitt ena öra är fortfarande täppt och tjuter och ekar så blir väl en tripp till vårdcentralen imorgon och se om man kan reda ut var täppan egentligen sitter och vad man ska göra åt det.
Tack :) Denna gång fira vi ju iallafall ganska nära våra födelsedagar. Förra året fira vi inte förrän i juli :P (varken jag eller pappa är mycket för firande).
Och en sista bild från dagen (tyvärr extremt suddig). Var många som ville bli matade med ostmacka idag, min brorsdotter (eller som det heter på polska: bratanica) Eleonora, Gletta, Honey och Fjant såklart. Nemo var den enda vovven som av någon underlig anledning inte var nära köket trots att han älskar ost.
Svärdottern har gjort tårta åt mig, ser fram emot att få sätta tänderna i den 😃
Dragträning och hjärngympa tröttar ut de flesta ❤️
Fyller du också år rovfisk? =)
Familjen påstår det, men det är ett faktum som jag har förträngt 😛
Tyvärr så känner hon ju bara för att fylla år sådär mitt på våren och Tvingar sina barn att rusa på Birsta ;)
Vad det såg gott ut. Grattis Rovfisk!
Grattis :)
Ridningen gick helt underbart bra idag! Fick min favorit Bing också! Lite tråkigt är bara att en av ponnyerna i stallet fick akut kolik idag och var tvungen att avlivas :(
Tusen tack för gratulationer :)
Älskade ungar. fick jättefina presenter av dem :D
Av Molam fick jag ett armbandsur, jättefint och av de två äldsta pojkarna fick jag Pokemon monopol. Svärdottern hade beställt en handgjord porslinsdocka till mig, den sägs vara välsignat av en medicinman och skall bringa lycka :)
Mitt lilla hjärta ❤️
Pluttinuttisen! 😍
Så vackert kort på vännen där han sitter bland vitsipporna lilo. Helt underbart! Å så de där kinderna man bara vill gosa med.
Dagens bild får bli ett collage på de vackra japanska prydnadskörsbärsträden som blommar för fullt nu 😃
//GuUuLd,
-IE Photography-
Tråden Dagens bild fortsätter här;
http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/5728d1838e0e744d3100021b-dagens-bild-2