Vad gör dom???
Hej! Mina 2 Guppy hanar "slåss", dom har aldrig gjort detta förut, är det någon som vet vad detta kan bero på?? Blir orolig :o
Har du ändrat om i akvariet eller skaffat mer fiskar för de bråkar ofta när det är trångt? Har båda alltid varit så färggranna för det brukar vara en hane som är "alfa" och då brukar dom andra hanarna "blekna" lite. Hur många honor har du. Man ska alltid ha minst 2 honor till varje hane.
Jag köpte 3 platy idag, det är det ända nya. Jag har bara 1 Guppy hona (hade 4 innan, men de dog en efter en efter att de ynglade) men jag har ca 30 yngel på uppväxt (i ett annat kar). Jag har ett kar på 120 L, det är 6 platy, 3 Guppy, 2 ancistrusar, 3 räkor och några posthorn. Jag själv tycker att jag inte har överbefolkat, jag vet vissa som har 54 L kar med 30+ fiskar i. Men efter ca 1 minut så slutade dom, och simmade bredvid varandra som dom brukar.
Tycker inte det är överbefolkat men det kan vara så att de kommer båka lite tills de får fler honor, håll bara koll så inga fenor försvinner, isåfall är det bäst att sära på dom.
Okej, tack för svaren! :) Nu är allt lugnt mellan dom igen :)
Wow vad otroligt fina de är, grönt i mitten och helt moscow blue, skulle ge min vänstra arm för dem
Mina bråkar ibland, men oftast är det en som är s.k. alfa, de kan testa varandra för att se vilken som är starkast och det är som klave säger 🙂
Ibland kan de bråka lite sådär sinsemellan för att hitta sin plats. Efteråt brukar allt vara som vanligt igen och då behöver man inte ingripa =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus