Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1843 ggr
Äppelsnäckan
1

Äppelsnäcksägg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har äggen äntligen kommit och jag kan äntligen påbörja min odling! Har 8 äpplen i blandade färger. Mina favoriter. 🐚 Är det nån mer som odlar?

www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!
www.marsvinspensionat.weebly.com - Marsvinspensionat

nickiee
2

åååå är avis  grattis till det .

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[Jens]
1

Vad roligt för dig ! Hoppas det blir fina snäcklingar !

[Tinitusan]
1

tänk bara på att om du har blandade färger tillsammans så kommer snäcklingarna tillslut bli viltfärgade igen =)

Äppelsnäckan
0

#3 Det visste jag inte, hur många generationer tar det? Jag får nog separera lite då för att förebygga det, har ju flera byttor.

Äppelsnäckan
0

#1 Tack!

Äppelsnäckan
0

#2 Ja, det får jag hoppas!

-Cissi-
1

Det var en lång klase :) jag väntar på att mina rosa ska komma igång :) men dom behöver växa på sej lite och få lite mer kalk.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Äppelsnäckan
0

#7 Hur många har du? Jag har 2 eller 3 rosa, anledningen till att jag inte vet exakt antal är för att jag haft eller har en minibebis men har inte sett den på länge. Har du några andra färger?

mimåne
1

Oj det var en lång och stor klase. P.g.a att äppelsnäckor idag är olagliga att sälja, köpa, byta, skänka eller ens att flytta på mellan olika akvarium så är det väldigt svårt att odla dem. Det blir för eget bruk så att säga.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

-Cissi-
0

#8 har runt 10st :) men dom är tyvärr välldigt fula i skalet :(

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Äppelsnäckan
0

#10 Har du snäckkross?

[Tinitusan]
0

mina blir också dåliga i skalet när det blir äldre tyvärr, du bör i alla fall dela upp mörk o ljus fot till att börja med =)

[Jens]
0

När de väl har börjat få dåligt skal så finns det ingen återvändo när det gäller utseendet men man får dem att må bra genom att ge dem äggskal och kokta grönsaker som t ex broccoli.

Äppelsnäckan
0

#13 Men skalet växer ju, så då borde ju det dåliga försvinna med tiden när nytt skal kommer? Eller menar du att delen där skalet är dåligt inte kan repareras?

[Jens]
0

Vilka pratar du om nu? Dina har ju inte ens blivit snäckor ännu eller är de dem du redan har i akvariet och är vuxna? De vuxna kan du ge ett gott liv som jag skrev i föregående inlägg.

Äppelsnäckan
0

Menade allmänt. Jag har dock vuxna som har dåliga skal i den äldre delen av skalet, men det växer ju nytt hela tiden så det fula torde ju försvinna om de får kalk.

[Jens]
0

Det beror på hur mycket eroderat det är men som sagt så kan du förebygga att det inte blir värre. Hur ser dina föräldrar ut? Är de rosa, gul, blå, jade, brun, vit m.fl ?

Äppelsnäckan
0

Jag förebygger så gott jag kan. Har snäckkross i karet. Två lila och en blå.

Lillyrod
1

Hahaha det var kul Jens. 😂

-Cissi-
0

#11 Har haft i snäckskal nu. Har gett lite kalkpaddor i omgångar men har haft mycket på jobbet så karet har blivigt lite bortglömt tyvärr men har startat på ny kula nu.

Äppelsnäckan
0

#19 Vad var kul?

Lillyrod
2

Ja vilken färg har dina föräldrar? ; )

MariaK1977
2

Jag gillar svaret, två lila och en blå :-)

Lillyrod
0

😃

Äppelsnäckan
0

Fattar inte grejen. Tråkigt att folk ska driva med en.

Lillyrod
0

Det är ingen som driver med dig. Det lät bara väldigt kul när Jens frågade vilken färg dina föräldrar har. Givetvis fattar alla att han menar dina snäckor men det lät ändå kul. Framåt kvällen blir vi lite trötta här ; )

[Jens]
1

Hehe. jag fattade inte heller men nu på morgonkvisten förstår jag. 🙂

Så galet det kan bli. Tror nu att 'Äppelsnäckan' kan ta det som humor nu också 😉