Alger???
Vad är detta som syns nere i sanden? Finns bara här vad jag kan se. Kan det va cyan?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Ingen bild syns
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Det är nog inte alger utan bös som har fastnat på rutan. Sådant är vanligt. Du kan försiktigt flytta gruset och ta bort det med fingret eller med en algskrapa. Rör inte om gruset för mycket bara.
Tack. Vad händer om jag rör runt för mycket då?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Det triggar vattenvärdena åt fel håll. Inte bra alls. Rör man alldeles för mycket så kan till och med fiskarna dö av förgiftning för det finns mycket skit i gruset.
oj då. Jag ska va försiktig
www.papillon.n.nu
Jag törs ge mig fasiken på att om du rör där i sanden, eller försöker ta upp den som är mörkare lite fint. Så kommer det lukta typ som svavel…
Jag får det där problemet med Julas sand och vet inte varför, den blir typ grå i färgen och luktar apröv bokstavligen :(
#7 Har du gasfickor i sanden? Det kan lukta ganska illa. Typ stinkbomb. Sandsnäckor brukar lösa det problemet genom att kila runt där och förhindra sådant : )
#8 Ursch stackars sandsnäckor.. 😃
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag har sandsnäckor. Nej det luktade inget. Såg att det var så mörkt med under stenen med.
www.papillon.n.nu
#9 Hahaha!😂 Är så roligt att läsa trådar och rätt var det är kommer det en kommentar som man inte alls väntat sig och får en att börja gapskratta😃. Ser framför mig snäckornas förvridna ansikten när de stöter på den groteska odören av apröv😃.
Ja jag kunde inte heller låta bli att dra på smilbanden när jag föreställde mig de stackars sandsnäckorna stöta på en "gasficka som luktar ganska illa, typ stinkbomb" Hua vilket jobb de har!😃
Medarbetare på akvariefisk ifokus