Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 829 ggr
Nicke_nice
0

Mal/algätare till 40 L..?

Hej! Jag har ett 40 L kar. Just nu går det bara yngel i det, men jag undrar om man hade kunnat ha någon mal eller någon slags algätare i det? Min tanke är att det kanske inte finns någon sådan som trivs i så pass litet utrymme, men om det finns det så berätta gärna! :)

ElinvBorg
0

Finns ingen som vill gå så trångt som du misstänkte tyvärr. Skaffa räkor eller snäckor istället :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Nicke_nice
0

Ja misstänkte tyvärr att det var så, får ta och skaffa lite räkor då tror jag. Körsbärs räkor är så fina! :)

NanoDaniel
1

Hej , man kan hålla otocinclus ( minsta arterna ) i 40 liter , det går inte att generalisera utan beror på hur man sköter akvariet och vilken miljö fiskarna får samt hur många övriga innevånare det finns.

Men att hålla otocinclus i 40 liter tycker jag inte är något orimligt.

Dock , bara för att det går att hålla dem i 40 -50 liter så behöver man inte om man inte vill.

ElinvBorg
1

Jo det klart själva miljön spelar stor roll och inte bara akvariets storlek men tycker ändå 40 liter är på gränsen då det är en aktiv fisk

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Nicke_nice
2

Ja jag har kollat lite på dom. Men som ni säger så är det på gränsen och de är väldigt aktiva, och jag vill inte chansa, tänk om de kommer må jätte dålig, usch det vill jag inte utsätta dom för. Det får nog bli räkor och någon snigel! :)

Qurex
0

Posthornssnäckor om du inte redan har det. Bästa städarna.