Vad kan ha hänt?
Hej! Hittade precis min Ancistrus hane död! Har bara haft han i ca 2 veckor. Han var ca 5 cm. Han var albino, jag la han i en "kopp" för att kunna fota och visa här. Man ser inte hans ögon? De är helt vita, blir det så när dom dör eller kan detta ha varit orsaken till att han dött? Förut så har han haft dom typiska röda albino ögonen. Om ni har en aning om vad som kan ha orsakat hans död så skriv gärna S.I.P Olof <3
Hur länge har du haft igång akvariet hav var i och hur länge har du haft honom?
Jag har haft igång akvariet sedan sent december 2015. Jag köpte han för ca 2 veckor sedan. Har 1 brun Ancistrus hona som jag köpte typ 2 veckor efter att jag startade upp akvariet, och hon lever och mår bra, hon är också väldigt aktiv (hon är ca 6 cm) :)
Kan han ha blivit stressad? Har du gömställen,?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Den fisken dör kan ögonen bli sådär. Det har kommit efter att den dött.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
beroende på hur stort akvarium du har o hur gott om gömställen du har så kan de slagits vilket kan leda till dödsfall
Jag har 2 rötter, 1 som man kan klättra in i och en som det är ett hål i, har även en båt som de kan gömma sig i, och en grotta. Har även silikon gräs. Som de kan gömma sig i. Karet är på 120 L. Har aldrig sett dom slåss, elr visat sig vara aggressiva mot någon fisk. Han gömde sig under en rot, och jag såg vara en liten del av "svansen" när jag upptäckte att han simmat vidare.
jadet bör ju vara tillräckligt utrymme men som sagt kan vara en potentiell orsak, de är ju nattaktivba så kan ju skett under natten.